Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Frågor & Svar . . .

Av Christina - 25 mars 2010 17:00

En oändlig cirkel  av Frågor & Svar:

Ang. aktivitetstöd (nivå på beloppet) inom JOB (SFS 2007:414).


Från F-kassan:

Du får vända dig till din A-kassa med dessa frågor.

Arbetsförmedlingen skall avisera din A-kassa om att du blivit beviljad aktivitetsstöd. De ska sedan ta ställning till vilket belopp du har rätt till och avisera detta till Försäkringskassan. När vi fått aviseringen från din A-kassa kommer du att få ett nytt beslut med det belopp A-kassan har fastställt att du ska ha.

Vi har ännu inte fått någon avisering från din A-kassa.

Under tiden får du därför garantibeloppet som är 223 kronor per dag,

__________________________________________________




Från A-kassan:

Jag måste tyvärr hänvisa dig vidare till Arbetsförmedlingen.

Vi har nämligen inte fått någon information från dem om att du går detta program. Att vi får dessa uppgifter från Arbetsförmedlingen är en förutsättning för att vi ska kunna återrapportera till Försäkringskassan.

Därefter skickar du in dina handlingar till oss så att vi kan räkna ut vilken ersättning du har rätt till. Det vi först och främst behöver uppgifter på är vad du gjort de 12 månader som föregår arbetslösheten. Arbete intygas med ett arbetsgivarintyg. Skicka även in blanketten ”anmälan om arbetslöshet” som du hittar på följande länk.

__________________________________________________


 

Från Arbetsförmedlingen:

Frågor om a-kasseersättning ska du ställa direkt till a-kassan.

Arbetsförmedlare kan svara på övergripande frågor men varken kan eller ska svara på mer detaljerade frågor. 


__________________________________________________

Poängsätt svaren!       

 

Som vanligt får man ta saken i egna händer. Kopiera papper och skicka runt i olika kuvert med frimärken (kostar mycket för en fattiglapp).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards