Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Sverige - den bästa av världar?

Av Christina - 29 september 2012 21:30

  Prognoser.


Läste nyss en text i en annan blogg där KFM kallades för KronOlle . . . rätt kul, jag har aldrig hört det förut.


Efter 200 månader på kommunalt obeskattat existensminimum inträder nu 60 månader på typ version KFM-existensminimum . . .

Kul!


KronOlle sa att borgenärerna kommer att kolla mig i 5 år (tills jag fyller 70 år).

Olle sa också, att om jag vinner på en trisslott måste jag höra av mig.

Ha, ha . . .

OM detta mot all förmodan skulle inträffa ger jag lotten till ett barn, eller till ett eventuellt barnbarn.


År 1996 deklarerade jag för skatten från de sista ca 75 st A-kassedagarna (av 300 dagar) under 1995, efter nästan 1 års studier med CSN-lån, ca 100.000 kr och nu avskrivet (tack CSN!).


Drygt 7.000 kr återstår dock från studier och CSN-lån, då från slutet på 1960-talet och från i början på 1970-talet (ej avskrivet).


I november 2009 anvisades jag till Jobb- och utvecklingsgarantin (jag skulle haft en  statlig åtgärd redan 1999), och fick det allra lägsta beskattade statliga aktivitetsstödet från Af, därför att Stockholms kommun bl. a. avslagit medel till a-kasse-avgiften under 22 månader under åren april 2007 - januari 2009.


Så fram till och med maj 2012 blev det inte heller någon särskilt hög skatt till t.ex pensionspoäng.


1985 erhöll jag en checkkredit från min bank då jag jobbade som utbildningskonsult i egen firma.

Nu drog banken via KFM ned den med 40 %, så hyran för oktober blir inte betald om jag inte lånar pengar från barn.

Den krediten har endast stått på noll det datum pengar trillat in i varje månad sedan hösten 1995.


När statliga Af inte fungerar blir kommuner den alternativa "a-kassan" i Sverige.


Ja, det är ju tur att jag har vanan inne att leva extremt fattig, i landet Sverige - den bästa av världar.


Undrar vad KFM säger när jag flyttar utomlands?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Skapa flashcards