Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Arbetssökande galna missbrukare enligt (M)

Av Christina - 9 september 2012 18:01


* 18.000 av de nu 32.000 i fas 3 är 50 år och äldre.


Kopierar inlägg från min Facebooksida för dubbel spridning.


Arbetssökande i fas 3 är galna missbrukare enligt (M)


EN SVÅR GRUPP!


63.000 deltagare i fas 1 och 2, samt 32.000 deltagare i fas 3 (den 3 sept. 2012).


Fas 1 startade den 2 juli år 2007, och sedan fas 3 våren år 2009.


ALLIANSPOLITIKERNA DÖMER UT FAS 3-OR SOM SJUKA!


(M), (Fp), (C), och (Kd) anser att fas 3-or är missbrukare eller har massiva socialpsykiatriska problem!

UNBELIEVABLE !


Politiker och tjänstemän utnämner jag till galna maktmissbrukare!


Tips: Skicka med utdrag från din husläkare om att du är frisk och ingen missbrukare eller psykiskt sjuk, när du skriver till JO eller JK eller en Förvaltningsdomstol, i annat fall blir du ju uppenbarligen ignorerad och felklassad.


Förvaltningsdomstolarna lyder under Domstolsverket, och Domstolsverket lyder under regeringen. :-)


Så kallade Sociala företag (ek. föreningar) växer upp som svampar ur jorden, ibland med Af:s hjälp, sedan anvisas både friska och sjuka dit.


Den ek. förening jag var hos under 6 månader krävde CV för att deltagare skulle accepteras.


Carina: . . . tror jag skaffar mig ett missbruk eller blir galen så jag platsar in . . . . .


@Carina, galen kan man nog bli på det svenska systemet, men bruk eller missbruk har nog varken sökande på ekonomisk existens-minimum-nivån, eller de med 65 % av tidigare a-kassa, råd med.
 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15394665.ab


* http://www.dn.se/debatt/aldersdiskriminering-ett-sloseri-med-resurser

 
 
 
Helga von Pitbull

Helga von Pitbull

9 september 2012 19:27

Haha! Jag tyckte du skrev: "Så kallade Sociala företag (ek. föreningar) växer upp som svampar ur jorden, ibland med Af:s hjälp, sedan AVLIVAS både friska och sjuka."

Men, men... man blir ju så gott som avlivad i fas 3 så det låg inte så långt bort ;-)

http://helgavonpitbull.wordpress.com

 
Ingen bild

Christina

9 september 2012 22:27

Hej Helga!

Avliva, ja, ättestupan kanske . . .
18.000 av de 32.000 i fas 3 är 50 år och äldre.
Så nu är ålderdom en sjukdom i Sverige.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Skapa flashcards