Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Höstbudgeten 2012 och JK hösten 2005

Av Christina - 21 september 2012 16:25

 


Höstbudgeten år 2012  (m) innehåller bl.a ökade krav på arbetssökande som överlever på kommunalt försörjningsstöd.


Sommaren/hösten år 2005 skrev jag till JK, därför att jag inte erhöll någon åtgärd från Af.

Jag hade sedan tidigare förbrukat min A-kassa.

År 2008 kom ett 3 år försenat svar från JK (G. Lambertz).


Vad hände då efter den JK-anmälan hösten år 2005 ?


Svar:

Se brev häruppe från januari år 2006.

Ingen reaktion alls inkom från Af, däremot en reaktion från Stockholms kommuns kommundel.

Aktiviteten som nämns i brevet hade då pågått där sedan våren år 2003.


Inför den tredje dagen i aktiviteten blev jag struken från deltagarlistan därför att jag inte skrev under ett s. k. "samtycke".

Med åtföljande totalavslag på medel under mars och april månad år 2006 (och vräkningshotad, då med hemmavarande barn).


Af och kommundel satt i samma lokaler och sladdrade ändå sinsemellan i kafferummet, så varför ge ett samtycke till sladdret?


Trots detta ovan beskrivet förhållande kom en kallelse till exakt samma kommunala aktivitet i mars året därpå 2007, då jag hade fått avslag på en 12 veckors kurs till a-kassehandläggare hos Af (jag var ju skatkodad 14 där hos Af sedan september 2006).


Och därefter med 22 månaders åtföljande nödmedel från kommundelen from april 2007 t.o.m januari 2009 (50 kr/dag, och ett ytterligare vräkningshot).


Den statliga Af:s Jobb- och utvecklingsgarantin startade den 2 juli 2007.

Dit anvisades jag av Af först i november 2009.


Jag kan ju passa på nu att hälsa till JK och länsrätt att jag varken har eller har haft några socialmedicinska problem eller något missbruk av något slag. Det har jag intyg på.


Så vad som skrivs i höstbudgeten år 2012 existerade redan år 2006.


Allt som dessa myndigheter ställt till med påverkar och färgar fortfarande mitt liv.


http://www.di.se/#!/artiklar/2012/9/20/skarpta-krav-pa-jobbsokare/


http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5112879-oppositionen-mycket-kritisk


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Skapa flashcards