Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Nu blir det skvaller!!! . . .

Av Christina - 19 maj 2010 17:57

För lääänge sedan bodde jag i samma studentkorridor på Axtorpsvägen i Umeå, som en av de högsta cheferna på AMS. Där bodde också hennes pojkvän.

Det fanns en snygg blondin i korridoren, så det pågick sannolikt ett triangeldrama under bordet.

Undrar hur det gick för Birgitta, som skulle bli tandläkare, och roliga kraftiga Margareta, och runda Rut, och Kjell, med sin matte, teknik och politik . . . . ?

En gång åkte vi alla i korridoren över till Finland, oooops vilka påhäng . . .   


  


Jag minns att jag då köpte en vit blus med volanger, och en hellång lila brokadkjol där i Finland. Hur hade jag råd med det? Med studielån? Och finska snygga stövlar till det västerbottniska klimatet.


En annan hög chef där nu, vars mamma var förmedlare, har alltså gjort en klass-resa, bland många av dessa chefer.


Det var trist att lämna korridoren 1972 för jobb i Stockholm, men det var hög arbetslöshet då som nu. Som tur var hade jag tidigare jobbat under studierna (i Uppsala) på just det stället som jag fick jobb på i Stockholm. Något som gäller, och är viktigt även idag.


Cheferna på AMS har alltid varit kopplade till sittande politik:


1948-1957 Gustaf Wahlberg
1957-1973 Bertil Olsson
1973-1983 Bertil Rehnberg
1983-1989 Allan Larsson
1989-1997 Göte Bernhardsson
1997-1999 Bosse Ringholm
1999-2005 Anders L Johansson
2005- 2008 Bo Bylund

Sommaren 2008 Lena Liljebäck

1 sept. 2008 - f f   Angeles Bermudez-Svankvist


Ovanpå allt detta har jag även jobbat inom AMS, under 4 - 5 år på 80-talet (med IT).

Så idag har jag både inside- och outside information.





Kan någon bli trovärdigare?    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards