Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Radhusproletärer . . .

Av Christina - 28 mars 2010 00:05

En rik stat med fattiga invånare.

Och med många radhusproletärer.

 

Tidigare ägde jag ett pyttelitet radhus (47 kvm), vilket jag sålde för 10 gånger mer än jag köpte det, senare hyrde jag ett radhus (87 kvm), och nu är jag på gamla dagar fattiglapp i en gammal billig hyreslägenhet (76 kvm) med själ. (skratt)


Man blir som sagt inte säkert eller garanterat lycklig av pengar, men å andra sidan ger det egenmakt och frihet, och man slipper bli hunsad av diverse myndigheters handpåläggare, och diverse lokala hobbypolitiker som röstar.

Man kan säga "fuck off" till diverse korrumperande arbetsgivare eller dito arbetskamrater, och man kan starta eget, förutan ett halvtidsjobb på sidan om, eller arbetsförnedringens bidrag resp. AMS korrumperande konsulter.


Närmare 1 miljon arbetssökande, så man är definitivt inte ensam fattig . . .


http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/familj/article6853510.ab



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards