Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Det ante mig . . .

Av Christina - 17 mars 2010 17:17

Finländare är inte generella . . . cinderella . . .

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/finlandare-inte-generella-1.1062934


Inom byråkratin finns en hel del kvinnor med finländskt ursprung.

Att de inte fungerar som andra byråkrater är helt klart.


Kanske får en del av dem "storhetsvansinne" av att bli "försvenskade", eller så har de haft en rå uppväxt, och detta i kombination med gener enligt artikeln.


Märkbart annorlunda är de iaf.


http://www.expressen.se/halsa/1.1922007/nu-ar-det-bevisat-finnarna-ar-annorlunda


http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=181857


https://genographic.nationalgeographic.com/genographic/index.html

 
 
isnallen

isnallen

18 mars 2010 08:11

Eftersom jag har flyttat fr Sthlm till nordöstra Ålands skärgård och därmed har kontakt med finska riket och dess befolkning så har jag förstått att många finländare har en annan genuppsättning. Toleransen mot mjölkprodukter är mindre än hos svenskar och finlandssvenskar. Utbredningen av glutenintolerans är ev ngt större. Fakta saknas. Magkänsla bara. :-)

http://baggholma.blogspot.com

 
Ailas

Ailas

18 mars 2010 08:53

Ojjj, intressant värre! Eftersom jag har lite finskt i mig skulle jag gärna vilja veta mer. På vilket sätt är dessa beslutsfattare annorlunda och hur har du märkt det? :)

Intressant blogg! Besök gärna min. :D

http://ailas.svenskablogg.se

 
Ingen bild

Christina

18 mars 2010 11:33

Ett råbarkat släkte, knivar och vodka, med bleka kvinnor, som gärna verkar gifta sig med mörka män (skratt).
Nej, jag skämtar, det finns naturligtvis olika människor även där.
MEN, jag tror inte att någon naturaliserad svensk handpåläggare inom den kommunala byråkratin skulle låta en äldre svensk kvinna leva på 50 kr/dag i 2 år.
Och dessutom låta denna äldre svenska kvinna bli vräkningshotat 3 gånger genom att avslå medel till hyra, och sedan skriva i anteckningarna att kvinnan försummat att betala hyra.

 
Ingen bild

Christina

18 mars 2010 14:34

Svar till nicket "Marty".
Hej Marty eller Pehr eller vad du nu heter.
103 st personer har läst mitt blogginlägg, och endast du blev upprörd. Jag har blockat ditt IP-nummer nu.
Jaså, du bor i Bromma. Där bor också en av de bleka damerna som jag berättat om.
Men, hon lär väl bli arbetslös nu då arbetsförmedlingen/staten tar över introduktionen av flyktingar från kommunerna till hösten.
Grattis alla flyktingar som slipper kommunerna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards