Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Till utgången av år 2011 . . Inget nytt under solen . .

Av Christina - 17 maj 2011 11:25

  

Clowner o Pajaser spelar spratt.

 

Till utgången av år 2011 . . .


 . .  ska bland annat de 82,5 % äldre än 39 år i Fas 3 inom JOB-åtgärden få en utbildning (AMU), OM en arbetsförmedlares relevanta (?) bedömning anser det. *


 . . . då gäller det att ligga i och fjäska ordentligt.



Detta finns dock redan med i JOB-förordningen:

 

. . . -"individuellt utformade insatser"- (enligt JOB-förordningen).


. . . -"vad som överenskommits i den individuella handlingsplan som ska upprättas enligt 6 § förordningen (2000:628) "-


. . . -" kartlägga insatser"- 


. . . -"6 § FO 2007:414

Inom ramen för JOB-programmet kan den enskilde ta del av insatser som motsvarar programmen enligt den 

1 § i förordningen (FO 2000:634) om de arbetsmarknadspolitiska programmen:
= 1 § Denna förordning innehåller bestämmelser om de arbetsmarknadspolitiska programmen:
1. arbetsmarknadsutbildning,
2. arbetspraktik,
3. stöd till start av näringsverksamhet,
4. ungdomsinsatser,
5. förberedande insatser,
6. arbetslivsintroduktion, och
7. projekt med arbetsmarknadspolitisk inriktning.


So what?    What's new?


Rena rama Cirkus Maximum!


*  Ang. arbetsförmedlares beslut:


-   Vid en omprövning av ett beslut får beslutet inte ändras till den enskildes nackdel.


-   En begäran om omprövning ska vara skriftlig. Begäran ska ges in till Arbetsförmedlingen, och ska ha kommit in dit inom tre veckor från den dag då den som begär omprövning fick del av beslutet.


-   Om ett beslut överklagas direkt till ett AF eller till en  Förvaltningsrätt innan det har omprövats, ska överklagandet anses som en begäran om omprövning.


-   AF:s beslut ska omprövas av myndighetens Centrala enhet för omprövning.


Utbildning för äldre? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13042272.ab



SvD: http://www.svd.se/naringsliv/utbildning-for-fas-3-deltagare_6170699.svd


DN: http://www.dn.se/ekonomi/utbildning-for-deltagare-i-fas-3


A-bladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13038734.ab



 
 
Ingen bild

Christina

17 maj 2011 13:29

*
Angående Arbetsförmedlares beslut . . .

Före februari månad år 2009 gick inte ett beslut om en avanmälan från AF att överklaga till domstol enligt Förvaltningslagen (FvL).

När jag äntligen fick ett skriftligt beslut på denna avanmälan hösten år 2006 hos AF, då från AF Vällingby sommaren år 2008, så överklagade jag beslutet både till AF Vällingby, och senare till Länsrätten, enligt PuL-lagen (felaktig kod i personregistret), sommaren/hösten 2008.
AF Vällingby lät det dock bara ligga orört.
Då överklagandet senare kom direkt från medborgaren blev Länsrätten "förvirrad" och skickade dokumentet till ett annat AF (ett AF som var kopplat till mitt post-nummer), som då skickade det vidare till AMS.
Därefter skedde ingen omprövning alls centralt, utan AMS skickade en skrivelse direkt till Länsrätten.

Så kan det också gå till här i Sverige :-)

*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards