Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Heja Norge och grattis den 17 maj 2011 . . .

Av Christina - 17 maj 2011 20:18

 

 

Idag tisdagen den 17 maj år 2011 kom beviset! *

 

Efter 8 år!

 

Avanmäld av AF i juni år 2003 (under ½ år av L. Nordwinger), i januari år 2004 (under 2 år av D. Finch), och i september år 2006 (under 3 år av A. Karlsson). Fortsatt avanmäld hos AF from år 2007-2009 (M. Mandelius).

Gemensam nämnare var hos AF: D. Finch, och hos kommundelen: K. Vainonen.

AF:s D. Finch har jag aldrig träffat personligen.

Ek. handläggaren K. Vainonen har jag träffat 3 gånger.

 

 

Avanmäld = placerad i statistiken bland t.ex föräldralediga sökande, d.v.s ej tillgängliga, inga åtgärder.

 

Hur vissa tjänstemän sprider falska omdömen omkring sig som åstadkommer stopp överallt, t.ex hos tillsynsmyndigheter.

För att mörklägga alla deras fel och försummelser.

 

På juristspråk:

"Ett hänsynslöst förakt för kärandens rättigheter".

"Återspeglar en fullständig likgiltighet för säkerheten och andras rättigheter."-

 

"Stadsadvokaten" Anna Lindén i Stockholms kommun har tidigare jobbat inom både Länsrätten och Kammarrätten i Stockholm, och medverkar i en grupp med  bl.a en JO-representant (bra kontaktnät som hjälp).

En annan jurist där har jobbat på ett departement.

 

Svar inkommer t.ex. UTAN diarienummer.

Svar inkommer även UTAN en föregående utredning.

 

* Vad säger man om hela ärendet, kommundel och stadsjurister?

Jo, att detta pågått förstod jag för lääänge sedan, men jag saknade ett dokumenterat bevis.

 

Stort grattis till både mig och Norge idag den 17 maj!

  

En rättssäker förvaltning?

En stadsjurist från huvudkommunen deltog i panelen:

http://www.inspsf.se/digitalAssets/0/54_2010-04-23_inbjudan_till_konferens.pdf

 

Rapport efter konferensen:

T.ex Partsinsynen och Skenmotiveringar: http://www.inspsf.se/digitalAssets/0/92_isf_rattssaker_forvaltning_s5_ok.pdf

 

Kommunallagen:

Delegering

34 § I följande slag av ärenden får beslutanderätten inte delegeras:
Punkt 3. ärenden som rör myndighetsutövning mot enskilda, om de är av principiell beskaffenhet eller annars av större vikt,
Jäv

25 §  punkt 5. Det i övrigt finns någon särskild omständighet som är ägnad att rubba förtroendet till hans opartiskhet i ett ärende.


( . . . Och, vädret i Stockholms kommun . . . här har det störtregnat halva dagen, och blixrat och åskat den 17 maj år 2011 . . .)

 
 
Ingen bild

R K

18 maj 2011 10:57

Grattis! Vad händer nu? Skadestånd?

 
Ingen bild

Christina

18 maj 2011 11:19

*
Tack!

Delar av ärendet ligger redan hos Europadomstolen.
Sedan återstår en stämningsansökan av kommunen (skadeståndstalan) i Tingsrätten.

AF/AMS och JK har ju även gått på bluffen, så ev. blir det även en stämningsansökan där.

Dessa kommunala blankettgranskare är helt otroliga.
De är bittra, de sitter fast längst ner i organisationen med repetetiva arbetsuppgifter.

 
Ingen bild

Christina

18 maj 2011 23:46

*
De grövsta brotten är att de bryter mot att de inte får ta beslut med en tillbakaverkande kraft för invånare.
Och, att jäviga (inblandade) tjänstemän tillåts yttra sig i ärenden.
De hittar också på skenmotiveringar till beslut som de sedan presenterar för domstolar.
DE nekar till en partsinsyn, och myglar i största allmänhet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards