Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Långt liv med myndigheter??? . . .

Av Christina - 10 januari 2010 10:17

Ett långt liv (om man har tur) betyder självklart hälsa, jobb, och en hyfsad inkomst.

Sitter du i väntrummet på en vårdcentral, och studerar besökarna, kan de indelas i 3 st grupper:


- Sjuka småbarn med föräldrar

- Pensionärer

- Låginkomstare


Inom gruppen låginkomstare i väntrummet hittar du sannolikt en stor andel personer som är myndighetsstyrda, av AF, av FK, och av kommuner.


Under den tid jag själv (fattiglappen) varit myndighetsstyrd har jag drabbats av olika sjukdomar som t.ex : högt blodtryck, kolesterol i blodet, diabetes, den ena sköldkörteln förstorad, inflammationer i tarmen, inflammationer i tänderna, inflammationer i öronen, inflammationer på huden, och fotproblem (clavus).

Just nu är halva vänster hand avdomnad (ulnarnerven).


Negativ stress sänker immunförsvaret. Jag har dock aldrig varit sjukskriven annat än 1 vecka till högst 4 veckor. En penicillinkur tar 10 dagar.


Så ett tips: Önskar du ett långt och friskt liv så håll dig undan från diverse myndigheter!


Är du 60+ så ta ut tidig ålderspension vid 61. Att gnida och snåla på pensionspengar kan bli ett bakslag. Dör du vid 65 har du ingen glädje av det. Riskerna är stora när du har med diverse myndighetsutövare att göra.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/100-aringarna-blir-allt-fler_4062937.svd


 
 
hejtuula

hejtuula

10 januari 2010 20:20

Jag är medelålders kvinna som precis just nu har börjat att intressera mig för läsande av andras bloggar samt skaffat en egen. Det må jag säga att du har erfarenheter och åsikter utöver det vanliga.
Skall kika in till din sida vid fler tillfällen.

http://hejtuula.blogg.se

 
Ingen bild

Christina

10 januari 2010 21:26

Hej!
Du är välkommen att titta in när det passar Dig.
När man efter ett lååångt liv och arbetsliv hamnar som arbetssökande i klorna på myndigheter, så blir man mycket vis.
Sådant som vi får uppleva har varken politiker eller journalister eller allmänheten i vanlig betydelse den allra minsta aaaning om.
Någon måste berätta och informera. :-)
Kramar från Christina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards