Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Christina - 21 januari 2010 13:41

.

 

Service från Af = Knappast   :-)


Lite historia . . .


-    Jag föreslog att jobba med SFI (svenska för invandrare) - Ingen kurs ingick i Af service.

-    Jag föreslog att jobba med antikviteter - 12.000 kr kostade kursen = för dyrt för Af.

-    Starta eget bidrag - jag kunde jobba som starta eget konsult - Af:s upphandlade starta eget konsult och därmed konkurrerande konsult avslog.

Hade själv kostat på 100.000 kr för att gå världens bästa VD-utbildning.

-    Det jag inte har lärt mig om SoL bl. a. 4 kap. är inte värt att veta - Af skulle ha föreslagit någon kommun/kommundel min spec. kompetens i det avseendet.

-    Jag har jobbat ideellt som coacher = Af:s verksamhetsområde.

-    14 v. kurs till a-kasse-handläggare - Avslag från Af.

-    Kurser inom SPSS och SAS - en anställning måste först visas upp för Af.

- o.s.v


Vem behöver Af:s noll (komma) noll-service?

 

Den arbetsmarknadspolitiska verksamheten.

Förordning SFS 2000:628.

http://www.notisum.se/Rnp/sls/lag/20000628.htm

 

Ingenting är omöjligt för arbetsförmedlingen.

 

Jag hade t.ex., samtidigt som jag var felaktigt avanmäld hos Af (förhindrad), servicekoden NEJ, och en av Af införd aktivitet i Handlingsplanen (förutan en anvisning).   

 

http://socialliberalapartiet.bloggplatsen.se/2010/01/17/2419136-farlig-aningsloshet-bland-tjansteman/

 

Se även SFS 1996:1100 =  Ersättning vid anvisning till en aktivitet.  http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19961100.htm

Ovido - Quiz & Flashcards