Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Dysfunktionella organisationer och personal

Av Christina - 18 juni 2011 11:35

Dysfunktionella organisationer och dito personal.


De arbetssökande hamnar i fas 3, och den sjuke hinner avlida innan ambulansen kommer . . .

 

Hur illa ställt är det i Sverige egentligen?

 

Kriminell ansvarslöshet, som A. Borg säger om Grekland t. ex.

Människors liv är dock viktigare än pengar.

 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/avled-efter-blivit-illa-behandlad-av-nykopings-akut_6253128.svd


Ett annat blogg-inlägg inkl. dess kommentarer:

http://www.politikerbloggen.se/2011/06/09/46050/


Avgår Reinfeldt till hösten 2011?

http://www.dn.se/nyheter/politik/bakslag-pa-bakslag-for-regeringen

 
 
Ingen bild

R K

19 juni 2011 10:37

Det finns absolut i-n-g-e-n-t-i-n-g som fungerar i Sverige längre, trots världens högsta skatter. Liknelsen med Grekland var bra, ty även om "strandraggarna" förvisso är ansvarslösa (taxichaufförerna betalar ej skatt, byråkratin är korrupt och pensionsåldern är låg) så är huvudanledningen till att de inte kan ta sig ur krisen den tvångströja som euron innebär. Och tvångströja är precis vad det handlar om också för arbetslösa i Sverige. Vi blir påtvingade en massa åtgärder som gör saker och ting både dyrare och etter värre jämfört med vad det skulle kosta att erbjuda oss en klumpsumma pengar så att vi fick välja själva (Trygghetsstiftelsens recept) eller en låg medborgarlön, eller att vi fick omutbilda oss på motsvarande existensminimum så som man får i Danmark.

 
Ingen bild

Christina

19 juni 2011 13:41

*
A. Borg skäller och spottar på en del privatbanker, med dessa politiker tar inte de statsanställda hårt i kragen, vilka manövrerar pengar som genom ett trasigt såll, med olika felprioriteringar och en generell inkompetens.
Svårt att veta vad som är värst för oss arbetssökande, den privata fattigdomen, eller alla kränkningar längs med resan.

*

 
Ingen bild

R K

19 juni 2011 17:18

Jag tycker att det absolut värsta och mest frustrerande med att vara arbetslös är just dessa in-LASade, inkompetenta Konsumbiträden som sitter på de jobb som jag egentligen skulle ha haft om kompetens hade spelat någon roll. Det stora flertalet jobb idag (i synnerhet inom stat och kommun) är sådana som precis vilken idiot som helst klarar av. Ändå skall man vara t.ex "beteendevetare" (vad f-n det nu är för något...) med X antal års arbetslivserfarenhet för att dynga ut blanketter, prata skit med folk eller sitta och uppdatera handlingsplaner. Det är inte nog med att man blir utslängd p.g.a LAS och turordningsregler utan dessutom finns det numera en massa andra helt orimliga och absurda krav som effektivt används för att stänga ute oss "outsiders" från arbetsmarknaden.

 
Ingen bild

Christina

19 juni 2011 18:14

*
Håller med. Vi akademiker skulle klara jobben inom AF och blankettgranskarna inom kommunerna bättre än vad de själva kan och gör.
Min erfarenhet är att inkompetensen är kompakt inom AF, och att kommunernas personal (f-stöd) är störda på något sätt.

*

 
Ingen bild

Christina

22 juni 2011 01:34

Rapport från Statskontoret den 22 juni 2011:

- " Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen får ett sämre omdöme. Här är det en större andel som tycker att myndigheterna sköter sitt arbete dåligt än som tycker att de sköter det bra. Det är 45 respektive 40 procent som är missnöjda med dessa båda myndigheters arbete och endast 21 respektive 13 procent som är nöjda. " -

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards