Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Anti-frys-och anti-svältmyndighet . . .

Av Christina - 6 januari 2010 11:33

Drygt 18.000 hemlösa i Sverige.

Varför finns ingen Anti-frys och Anti-svältmyndighet i det kraftigt myndighetstäta Sverige?

Det finns ju flykting-anläggningar här.

Hemlösa är sannolikt flyktingar, utan biljett, i sitt eget land.

Sveriges invånarantal är = London's invånarantal.

Ett litet "välfärdsland" med många hemlösa.

Någon som skäms?

http://www.expressen.se/ledare/marteus/1.1835686/den-skamliga-kolden


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kort-frist-mot-bister-vinterkyla_4046799.svd


 
 
Rost

Rost

10 januari 2010 14:35

JAG skäms. Bor i en stor tre:a och vi har ett rum som vi inte utnyttjar. Och så läser man att folk dör i kylan. Jag har min bil i ett varmgarage. Jag skäms verkligen att jag skall behöva ha min BIL i ett varmt utrymme när det finns hemlösa som fryser ihjäl. Att min bil vore mer värd än en människas liv. Absurbt egentligen. Men om myndigheterna kunde ta saker på allvar kunde dessa människor ha en bostad/tak över huvudet och därmed också möjlighet att kunna ha ett jobb. Jobb innebär skatteintäkter till sverige. Men myndigheterna skiter i hemlösa. Bara dem har tak över huvudet och att deras bilar står varmt nu i vinterkylan. Gärna deras cykel också så den inte får rost under vintern.
Hemskt att man värderar materialla saker framför människor. Om JAG skäms för att jag har tak över huvudet och min bil får stå varmt i garage, varför skäms inte våra ansvariga politiker?

http://staxborn.blogspot.com

 
Ingen bild

Christina

10 januari 2010 14:47

Hej Södertälje!
Jag håller med Dig!
Bilar, Bingolotto, och varmgarage är viktigt för svenskar.
Hemlösa behandlas som djur från en annan planet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards