Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Röda stugor, Viktoria, och collage . . .

Av Christina - 23 april 2011 11:03

  Ett enda litet fönster ut mot världen, med snö, kyla, och slask, i flera bemärkelser.

 

Man behöver inte ha ett namn som inte finns med i den svenska almenackan för att drabbas av den svenska "regelboken".

Att tillverka collage har funnits med i AF-åtgärder för alla.

 

Ali Taha berättar: - "Kurserna handlade bland annat om att göra collage om Sverige. Taha tog sin sax, klippte ut bilder på Victoria, och kände sig som ett dagisbarn. Han är fortfarande arbetslös och accepterar det: ”Det finns bidrag – men man vill ju jobba.”

Ali Taha undviker att bli bitter genom att se på Sverige med humor.

Det låter som om han talar om en absurd fars vars manus kanske har sina poänger, men där det som aktör är svårt att förstå vem som är regissör och var på scenen man ska ställa sig. " -


Instämmer.

Hade jag råd skulle jag som svensk helst bli utvandrare.

Sveriges politiker behöver ta på sig gummistövlarna och går ut i verkligheten.

Nu förlängs tjänstemännen med så kallade "Lotsar", enligt en ny lag.

Lotsar upphandlade av AF. Lotsarna ges extra pengar som en morot, men myndighetsutövandet är och förblir djupt ingrott enligt "Regelboken".

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/mer-an-bara-ett-ord


Den röda stugan en svensk tradition.

Antingen i verkligheten, eller på ett collage.

http://www.dn.se/ekonomi/sommarstallet--en-kar-gammal-svensk-tradition

 

När solen kommer till Sverige längtar jag tvärtom ännu mera utomlands.

H.K.M Viktorias mamma och pappa flög för några dagar sedan till Nice.

Där finns ingen röd liten stuga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Skapa flashcards