Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

VALET ÄR DITT KÄRA MEDBORGARE!

Av Christina - 4 augusti 2010 21:00

Valet är Ditt kära medborgare!

 

Så länge Rättsväsendet inte fungerar i Sverige finns det INGET parti värt namnet att rösta på den 19 september!

 

-   Förvaltningsdomstolarna fungerar knappast idag.

-   De allmänna domstolarna fungerar nog endast vid mordfall.

-   Polisen har blivit en registreringsmyndighet för anmälningar, utreda får Du göra själv.

-   Europadomstolen fungerar!

Ibland måste juridiska mål lämna den svenska territorialgränsen, när den svenska ärtsoppan blir alltför tjock.

 

Starta ett nytt svensk parti!

Eller bli en aktivist nu!

 

Läs handboken: http://www.ur.se/karamedborgare/aktivisthandboken/


Flum? http://www.dagensjuridik.se/Default.aspx


Håller man inte efter ogräset så har man snart ingen trädgård!

 

Å 1999 eller om det var år 2000 liftade jag gratis med moderaternas båt till Vaxholm. Beatrice Ask stod och välkomnade folket och andra passagerare. Hon såg mycket förnärmad ut över att jag då inte visste vem hon var :-)

Vilken bakgrund har hon?

Svar: Född 1956. Utbildning 1978-1979: Internationell Ekonomi.

 
 
Linda Pierre

Linda Pierre

18 augusti 2010 10:53

Varför inte skapa ditt eget parti i webbapplikationen "Ditt parti" där du för fram dina åsikter? Gå in på http://www.ur.se/valet så hittar du till applikationen via headern.

Tävling och bra "bloggkamera" i potten. Finns möjligheter att sprida ditt parti i sociala medier på olika sätt, bl.a genom din alldeles egna "parti-widget" som du kan klistra in här på bloggen om du vill. Tävlingen avgörs 19 september!

/Linda Pierre
UR

http://www.ur.se/valet

Christina

18 augusti 2010 16:27

TACK för tipset Linda!
Ska fundera på saken!
/ Christina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards