Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Christina - 20 juni 2009 21:03


Lätt som en plätt kan du bli avhysningshotad, särskilt om den skatteavlönade kommunanställde ogillar dig.

Jag och mitt barn har blivit det 3 gånger på kort tid. :-)

Sedan skriver de falskt i anteckningarna "försummat hyresinbetalning".


Magen skriker dock efter mat, och särskilt på vintern behöver du kläder och skor.


Vi fattiglappar prisar mycket högt följande privata företag, vilka borde få Nobels pris:

Lidl, ÖB, Rusta, IKEAS fyndrum, H&M slutreor på 70%, och Skopunkten.

Så prismedvetna som vi blir till slut, kan vi jobba som konsulter åt Konsumentverket :-)


Hej&Hå, Idag har jag gjort en korvgryta på min födelsedag. Det handlar om att blanda ut så mycket som det bara går, med gul lök, med billiga burkchampinjoner, med krossade tomater, o s v.

Senaste datum på korven var den 17 juni, men det funkar bra ändå :-)


I midsommartid (och juletid) kan man bunkra billiga sillburkar för nästan hela året . . .  Potatis, pasta och ris är ju nästan gratis . . .


Glad midsommar på er alla förresten! Och smaklig måltid!

Av Christina - 20 juni 2009 18:14


Det var en tidig måndagsmorgon. Jag var på väg från min advokat, och tog en sväng via Odenplan på hemvägen.


När jag stod och väntade på bussen där kom en liten kvinna, med ett asiatiskt utseende, fram till mig och tiggde pengar till frukost.

Jag förklarade för henne att jag bara använde betalkort, och inte hade några lösa pengar på mig, och föreslog henne sedan att gå till soc.


Hon svarade " där får man inget, man får bara 50 kr om dagen till mat".


Jag höll då på att säga - "Jag vet, jag har själv levt på 50 kr om dagen under 22 månader " -, men jag hejdade mig i sista stund. Hon skulle ändå aldrig ha trott på mig.


Jag tänkte då på att djur behöver inga pengar till tandcreme och toalettpapper, inga pengar till diskmedel eller dammsugepåsar, inga pengar till batterier eller glödlampor. Fåglar har vingar så de behöver inget SL-kort.

Djur behöver bara litet mat och ett bo eller ett ide att vila i.


Denna lilla kvinna på Odenplan i Stockholm hade inte ens ett bo att sova i.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards