Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Kära CSN (centrala studiemedelsnämnden) - Nya regler?

Av Christina - 16 april 2011 13:28

   Våta önskedrömmar hos CSN.

 

Kära Bitte hos CSN i Linköping . . .

Tack för Ditt brev.

Det är betydligt bättre och effektivare att skriva här än att överklaga till Förvaltningsrätten.

Du Bitte önskar nu få ca 1.500 kr av mig under det andra halvåret av år 2011   (0 kr under första halvåret).

Då befinner jag mig i fas 3 inom (m)-åtgärden JOB, med en till hälften obeskattad inkomst på existensminimum.

 

Senast jag hade en beskattningsbar inkomst att deklarera var år 1996, d.v.s cirka 75 dagar resterande beskattad A-kassa från AEA under år 1995.

Då hade jag kompletterat mina tidigare universitetsstudier, med studielån, på eget initiativ, för att kunna starta eget, med ännu mera kvalificerad kunskap i bagaget.

Tyvärr satte AF stopp för detta, via en f.d grossistimportör av bijouterier, "omskapad" och upphandlad till en starta-eget-konsult åt AF. Vi skulle nämligen bli konkurrenter.

 

Sedan dess har aktuella myndigheter varit nöjt passiva, tiden har gått, och jag har blivit långtidsarbetslös. En åtgärd erbjöds först av AF i slutet på år 2009.

Den enda som varit aktiv i ärendet är jag, dock utan resultat, som både äldre 50+ och långtidsarbetslös på arbetsmarknaden.

 

Du Bitte på CSN kommer inte att kunna få några pengar, och om 1 år är jag ålderspensionär. CSN-skulden är för övrigt registrerad hos KFM, bland alla andra skulder från före år 1995.

 

90-talisterna söker sig till utbildningsalternativet hösten år 2011.

Inte konstigt med en 25 %-ig ungdomsarbetslöshet i Sverige.

Rekordmånga ansökningar: http://www.dn.se/nyheter/sverige/rekordmanga-soker-till-hogskolan

 

Stockholms kommun:http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=240457

 
 
Ingen bild

Christina

20 april 2011 11:59

Kära CSN (igen) . . .
Ponera att jag skulle få ett heltidjobb sista året före min ålderspension, att ett mirakel skulle ske . . . efter många år.
Då skulle KFM hoppa högt.
Lån och krediter som 4-dubblats p.g.a räntan, under de år jag levt på existensminimum.
Men, i den orderstocken hos KFM skulle CSN inte ligga först utan sist.
Så hoppet är definitivt ute för Er.
Först i den orderstocken ligger TV-licensen från de 2 år då jag tvingades leva på totalt 1.500 kr/ i månaden, och då AEA skrev ut mig som medlem p.g.a avsaknad betalförmåga, inkl. diverse elräkningar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards