Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Julian Assange och andra svenska rättsfall . . .

Av Christina - 13 april 2011 23:44

  I agree.

 

Julian Assange och andra svenska rättsfall . . .


Jag har just suttit och läst ett protokoll från ett möte, skrivet av en Pinsp inom den svenska polismyndigheten.

Jag var själv närvarande vid mötet, och ett vittne avvisades samtidigt och direkt av denne Pinsp.

 

Delar av protokollet är fabulerade av denne Pinsp, eller så är dessa fabulerade uppgifter hämtade från gärningsmannen, d.v.s en kvinnlig offentligt skatteavlönad tjänsteman. 

De felaktiga uppgifterna är mycket enkla att bevisa.

 

Hur ofta går det till på det här sättet i Sverige?

 

OCH, som om det inte räckte med alla dessa korkade kommunala fritidspolitiker i domstolarna (som nämndemän), så invaderar dessa också polisnämnderna! Som gräshoppor! Bort med alla kommunala fritidspolitiker från den statliga verksamheten!

 

Ingen skillnad mellan rättsrötan i Sverige och t.ex i Grekland. De bryter lika sjukt mot Europakonventionen.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/grekisk-rattsrota-ger-kalla-karar_6089181.svd

 

Andra fall:  Det människor är kapabla till 1 gång, det är de kapabla till att upprepa hur många gånger som helst.

http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=106&MainMenuId=106&Language=sv&ObjectClass=DynamX_SFS_Decision&Id=3975

Den jurist/advokat som i ovan fall anmälde en Pinsp. till JO, denne jobbar inom samma advokatbyrå som Julian Assange's svenske advokat Björn Hurtig.

Lustigt, eller hur.

Det finns jurister med ett starkt rättsmedvetande.

 

Grekland utreder fallet på order av justitieministern: http://networkedblogs.com/gJf7Z

 

Europakonventionen:

Artikel 13 - Rätt till ett effektivt rättsmedel
Var och en, vars i denna konvention angivna fri- och
rättigheter kränkts, skall ha tillgång till ett effektivt
rättsmedel inför en nationell myndighet och detta även om
kränkningen förövats av någon under utövning av offentlig
myndighet.

 

Yttrandefrihet: http://www.jus.umu.se/digitalAssets/13/13630_arvid-brogren.pdf

 

Artikel 10 i EKMR:

Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt
innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida
uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning.

http://www.socialombud.forum24.se/socialombud-about679.html

 
 
Ingen bild

Göran

15 april 2011 10:21

Hur förvånande är dessa attityder, när Svenska staten inte gör något för att förhindra överfallsvåldtäkter på Svenska tjejer utförda av invandrare.
Inte gör något för att straffad de som skriker "svennehora" efter dem.
De t o m accepterar och förringar när detta händer!

Grekerna vet vad som händer när man slutar bekämpa Islam och dess attityder, i detta fall kvinnosynen.
Grekerna led under Ockupation av muslimska Turkar i flera hundra år, och ändå gav dem inte upp på sin kultur.

Här ger vi upp utan att ens ha blivit ockuperade! Så förväntar vi oss respekt när vi åker till Grekland?

 
Ingen bild

Christina

15 april 2011 19:51

"Göran"

Ja, svenska myndigheter har förfallit, både i kompetens och kontroll.
Den insyn jag nu fått av polisväsendet är att det t.ex påminner om AF.
En stor organisation med lågutbildade på golvet som styr, och de högre upp som fastställer helt utan kontroller golvfolkets beslut.
En Pinsp som t.ex hittar på saker, eller använder en motparts påhittade argument. Du blir förnedrad, gång på gång.
Det är skrämmande.
Hur många justitiemord begås i denna rättsröta i Sverige?

 
Ingen bild

Christina

15 april 2011 21:09

Min favvo-ö nr 2 har varit Samos (nr 1 är Skiathos), men inte nu längre.
Jag har varit på Samos 2 gånger: 1992 och 1993, och båda gångerna var det skogsbrand där. I övrigt en trevlig ö, ett stenkast från Turkiet.

 
Ingen bild

Christina

15 april 2011 22:59

Den grekiske handelsattachén fick sparken direkt.
Så ska det gå till när det fungerar.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2404444/diplomat-sparkas-efter-hanet-mot-svenska-kvinnor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards