Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Jetlag och regimer . . .

Av Christina - 8 februari 2011 02:45

Den 8 februari kl: 02.45 Somnade kl: 05.00

 

Olika regimer & jetlag.

Arbetssökande får inte sällan = ofta "jetlag" på hemmaplan

( = i arbetslöshetslandet Sverige).

Den vanliga dygnsrytmen förskjuts ca 5-6 timmar.

Det lär visst ta 14 dagar att återskapa rytmen till arbetstid.

Sömnbrist: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/somnbrist-kan-ge-hjartinfarkt_5926645.svd

 

Egypten

Det skrivs mycket nu om regimen i Egypten.

Jag blev bjuden på en resa dit med avgångsdatum 16, 23 eller 30 januari, men jag tackade nej. Tur var kanske det.

Regimen där för nu enligt media en propaganda med den speciella och välbekanta härskartekniken nämligen att skuldbelägga demonstranterna.

 

Sverige

I Sverige säger vi inte regimen om regeringen.

Personligen kallar jag numera tjänstemannaväldet för den svenska regimen.

 

1,5 miljoner jobbar inom den offentliga sektorn. Hur många av dessa som sitter vid ett skrivbord vet jag inte.

 

Man läser om polis- och väktarvåld på gatorna. De är också tjänstemän.

De uppgraderade tjänstemännen vid skrivborden utövar ett annat slags våld på en annan nivå. Detta är den svenska regimen.

 

Julan Assange.

Sverige naggat i kanten på många olika sätt:

 

Rättsväsendet i Sverige: " Det har blivit mer politiserat, med populistiska lagar som inte fungerar i praktiken." -


Julians attack mot en åklagare: http://www.svd.se/nyheter/webbtv/har-gar-julian-assange-till-attack-mot-marianne-ny_5927979.svd

 

Rättsväsendet i Sverige: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svenskt-rattsvasende-svartmalas-pa-natet_5922857.svd

 

- Lagar som reklam och marknadsföring för en politik.

- Lagar som tillämpas enbart när det passar tjänstemän.

- Politiska krafter inseminerade i rätts- och domstolsväsendet.

 

Detta talar starkt för att allt fler mål måste passera Europadomstolen utanför gränsområdet.

 

Otillbörlig handläggning: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/assange-vill-ha-skadestand_5605313.svd

 
 
Ingen bild

Regimkritikern

8 februari 2011 10:06

"I Sverige säger vi inte regimen om regeringen."

Jag gör det...att döma av mitt nick! :-)

I övrigt ett klockrent inlägg av dig. Bland det bästa som du har skrivit. Jetlag för arbetslösa var en intressant vinkling som jag faktiskt inte har tänkt på.

Vad gäller regimer så spelar det ingen roll om det är diktaturens Egypten eller demokraturens Sverige. Politiker ger sig alltid på dem som är svaga för att dölja sina egna misslyckanden och tillkortakommanden.



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards