Alla inlägg den 4 november 2009

Av Christina - 4 november 2009 13:57


Igår den 3 november 2009 besökte jag ett Af, som fanns i splitter nya lokaler.

Det var STORT, fräscht och påkostat.

En kallelse till besök hade inkommit, den första sedan slutet på juni 2009.


Utanför Af-kontoret stod en av Af anlitad "coacher-konsult" och delade ut flygblad om sig själv.

Hur kan en anlitad konsult sjunka så djupt?


Den 27 februari 2007 stod jag, som arbetssökande, utanför ett Af-kontor och delade ut  ett "flygblad" till journalister som skulle på en presskonferens.

Då kom kontorschefen ut och sa att hon skulle ringa polisen.

Mitt "flygblad" var en kort beskrivning av mitt eget ärende.

I daganteckningarna skrev de sedan att det var en "politisk demonstration".

Ha,ha, vad de ..... kan få för sig.

Tidigare hade de registrerat mina politiska åsikter genom att klistra in ett mail med mina synpunkter.

Skrattande 


P.S För ovanlighetens skull var nu aktuell arbetsförmedlare på mötet både klok och trevlig. D.S

Ovido - Quiz & Flashcards