Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Sveriges största säljorganisation . . .

Av Christina - 16 maj 2011 12:25


 

 

Till:

Ylva Johansson, Josefin Brink, och Mehmet Kaplan. Riksdagen.

 

Förslag inför Fas 3 diskussionen den 17 maj år 2011 i Arbetsmarknadsutskottet

Samhällsnyttigt arbete.


 

Sverige har ca 900.000 st företag (något fler arbetsställen).


Sverige har samtidigt drygt 26.500 st sökande i fas 3 (något fler då inklusive fas 2).


Detta innebär att Sveriges absolut största säljorganisation gentemot företag existerar i statlig regi med över 26.500 TM-säljare.



Denna stora säljorganisation kan sälja in produkten AF, d.v.s Arbetsförmedlingens tjänster och alternativa anställningar.



*  Fråga företagen om deras arbetskraftsbehov


*  Fråga företagen om de önskar få skickade broschyrer om de möjligheter och alternativ som AF kan erbjuda.


*  Fråga företagen om de önskar inbokade besök med AF:s anställda.



Detta blir cirka 50 st telsamtal per sökande i fas 3.

Ett exempel på ett manus inför tel.samtalet kan utarbetas.



Listor över företagens kontaktuppgifter kan SCB printa ut från Företagsregistret, med företagen/arbetsställena sorterade på län och kommun, i ark med 50 uppgifter/sida.



De sökande ska självklart få en ersättning för telefonkostnaden (den egna privata telefonen), och en extra bonus för varje inbokat besök med AF.




Detta kallar jag för samhällsnyttigt arbete.


Nyttigt för alla parter.

 

Webb-sidor i all ära, men personlig direktmarknadsföring överträffar allt!


   Se kommentarer till inlägget.

Service-sortiment för arbetsgivare:

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetsgivare.html

 
 
Ingen bild

Christina

16 maj 2011 13:59

EXEMPEL PÅ MANUS FÖR ETT TEL.SAMTAL:

AF kan och vill hjälpa Ditt företag/kontor/butik/verksamhetsställe med personal.
AF har en databank med över ½ miljon kompetenta personer inom olika branscher och vilka representerar många olika yrken.
AF har lokala kontor över hela landet som gärna bokar in ett besök med Er.
AF har olika erbjuden till Er, att komma och presentera för Er, t.ex olika subventionerade anställningsformer.
AF kan säkerställa att Du får det Du vill, så att Du blir nöjd.
Hur ser Era behov ut, på kort och lång sikt?
Vi skickar gärna broschyrer om AF:s olika erbjudanden.
Önskar Ni att AF kontaktar Er för ett inbokat besök?
Tack och på återseende!

 
Ingen bild

Christina

16 maj 2011 15:13

*
Det ultimata och både kortsiktiga och långsiktiga syftet med detta förslag är:
1) Att ragga jobb till Sveriges alla arbetssökande.
2) Att träna AF:s personal att vara ute på fältet.
3) Att informera och upplysa företagen om fakta.

 
Ingen bild

Christina

16 maj 2011 19:13

*
Vad AF t.ex kan erbjuda företag, offentliga sektorn, och andra organisationer:

Praktikplatser:
- Prova på platser
- Praktisk kompetensutveckling

Andra typer av anställningar:
- Nystartsjobb
- Särskilt nystartsjobb
- Särskilt anställningsstöd
- Instegsjobb
- Lärlingsplatser
- OSA-jobb
- Trygghetsanställning
- Utvecklingsanställning
- Lönebidrag

Kortare utbildning inför en anställning.

*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards