Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Christina - 24 augusti 2012 14:54

  KODER och KONSEKVENSER.


När jag letar efter "ursäkta-brevet för ett 3 år försenat svar" från f.d JK Göran Lambertz, så hittar jag också en hög med skärmdumpar från Stockholms stads Paraply-system.


Alltså inte utdrag från daganteckningarna, utan skärmdumpar från första sidan i persondatasystemet avseende arbetssökande medborgare.


Jag noterar då, att för månaden april år 2008 står: "Sjukskriven, 0-placerad" som förklaring till en försörjningshinderkod, nedtecknat av handpåläggaren Kirsi. V.


Ja, jag var sjukskriven under 1 månad för en allvarlig tarminfektion, efter att då ha levt under 1 år med 50 kr/dag (fr.o.m. april månad 2007).


0-placeringen hos f-kassan fick jag i juli 1997 via en okänd förmedlare hos arbetsförmedlingen i Kista, då jag varken kunde söka jobb eller besöka Af p.g.a en grava tandproblem med dito penicillinbehandlade infektioner.


Månaden efter, i maj 2008, står som försörjningshinder: " Arbetslös utan ersättning från A-kassa", med ett beslut om en fortsatt utbetalning av endast matpengar (50 kr/dag) av handpåläggaren Saara. L.


Fr.o.m juni månad 2008 betalades varken hyra eller matpengar ut t.o.m januari 2009, så jag fick ytterligare en allvarlig tarminfektion i november/december 2008.


Har man förbrukat sina 300 dagar från A-kassan AEA så har man inte längre någon ersättning om man inte erhåller en åtgärd från arbetsförmedlingen.


Alla dessa koder och kodförklaringar läses av personer som inte ids ta reda på orsaker och verkan, eller, när de får kännedom om saker och ting med all kraft försvarar alla sina tjänstefel.


Fr.o.m år 2003 och t.o.m. år 2007 satt bl. a. den kommunala handläggaren Karin i samma lokaler som en arbetsförmedling.


Spridningen av ofullständiga uppgifter sker även utanför dessa myndigheters väggar.

Ovido - Quiz & Flashcards