Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Fas 3-anordnare . . .

Av Christina - 27 juli 2012 10:39

 


Fas 3-anordnare . . .


Själv har jag varit hos 2 st fas 3-anordnare i Stockholm.

Hos "TP consulting" mellan okt. 2011- mars 2012 (6 månader)

Och hos "Humanrights" april 2012 - maj 2012 (2 månader).

I fas 1 var jag hos AS3, och i fas 2 med jobbsök hemma i bostaden.


Och, nu har jag livets längsta semester :-)

Pengarna som då trillar in helt automatiskt ska jag försöka använda som ett "starta-eget-bidrag". Jag fick ju tyvärr avslag från Af och från konkurrerande konsulter anlitade av Af på Af-åtgärden starta-eget hösten år 1995.


Om någon av er har några frågor om dessa anordnare härovan, så ställ  gärna frågor här i bloggen.


Själv undrar jag, och har frågor om nedan eventuella anordnare:


Angeles Bermudez - Svankvist's (GD = högste chef hos Arbetsförmedlingen) yngre bror och mor (f.d. arbetsförmedlare Södermalm/Haninge) har tydligen haft ett företag som åtminstone liknar en fas 1 eller en fas 3 anordnares verksamhet?

Uppstår inte isf en juridisk jävssituation då?


Verksamhet:  Konsult inom studievägledning, arbetsvägledning och heminredning.


Bolagsmän-HB: http://www.121.nu/onetoone/foretag/abg-konsult-o-inredning-handelsbolag/personer


I så fall, har någon läsare här i bloggen varit deltagare där?

 
 
Ingen bild

Monica

27 juli 2012 12:04

F-skatt har aldrig registrerats...
www.allabolag.se/9696189019/ABG_Konsult_och_Inredning_HB

 
Ingen bild

Christina

27 juli 2012 12:18

*
Hej Monica!
Statliga skattefinansierade anordnar-bidrag från Af beskattas inte, så vitt jag vet. Deltagarna är inte anställda med lön, ingen löneskatt och inga arbetsgivaravgifter. Däremot in- och utgående moms, d.v.s en eventuell momsredovisning.

*

*

 
Ingen bild

Lisa

3 augusti 2012 14:11

Varför slutade du på fas 3:ställena?

Christina

4 augusti 2012 21:40

Hos den första anordnaren fanns inte tillräckligt med sysselsättning, då bytte jag.
Den andra anordnaren lämnade jag för att jag tog ut min pension.

 
Ingen bild

Lisa

5 augusti 2012 12:44

Skönt för dig att kunna ta ut pension. Själv har jag många år kvar. Undrar om man någonsin kommer att få ett jobb igen. Ska man pysselsättas/slava resten av tiden fram till pension på något fas 3:ställe, ja det är frågan. Utan lön, utan fackliga rättigheter, utan semester, och få en urusel pension. Hur många löntagare skulle vilja stå ut med detta?

Är det tacken för att man har jobbat och skött sig i så många år? Frisk, arbetsför och arbetsvillig, men det räcker inte idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards