Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Såvitt det kan förstås . . .

Av Christina - 13 januari 2011 15:48

I skrivelser från offentliga jurister står det i 9 fall av 10 följande mening:

"Såvitt det kan förstås . . . " eller "som det förstås" . . .

 

Jag har länge funderat på om det är en självbekännelse över juristens egen låga intellektuella förståelsenivå, eller om det är ett underkännande av medborgarens förmåga att uttrycka sig.

 

Vad tror ni?

Är detta typiskt för den svenska offentliga sektorn?

Om man inte förstår något är det ju vanligt att man frågar.

 

ELLER, när svenska staten måste försvara (läs skydda) en jurist på AMS, en jurist på Länsrätten, och slutligen en jurist hos JK, då blir det så, att ingen förstår någonting alls.

 

Man måste alltså passera den juridiska gränsen vid Öresundsbron , och ta vägen mot Strasbourg. http://www.domstol.se/templates/DV_InfoPage____891.aspx

 

En AF-handlingsplan (villkorad enligt ALF-lagen), framställd utan samråd med den sökande, och med ett innehåll som vid ett nejtack leder till 32 månaders avanmälan från AF, och 22 månader med nödmedel (50 kr/dag) ÄR överklagbar, i motsats till vad AMS och Länsrätten försöker anföra.

Det ÄR myndighetsutövning enligt Förvaltningslagen.

 
 
Ingen bild

Christina

13 januari 2011 17:38

Det händer mycket på Bloggplatsen

Under december så passerade vi 100 000 registrerade bloggar och förra veckan hade vi över 360 000 unika besökare. Vi växer så det knakar- kul! Det firar vi med att lansera en videofunktion på bloggen så att du kan ladda upp videoklipp direkt utan att behöva använda YouTube eller liknande. Inom kort så lanserar vi även en iPhone-app och fler mobilplattformar är på gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards