Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

AMS/AF förtals-kampanjer . . .

Av Christina - 11 januari 2011 12:40

Läste om att finansminister Anders Borg sitter med i AMS styrelse sedan april.

A. B. i styrelsen: http://www.dn.se/ekonomi/ams-ska-formedla-jobb---inte-ledighet

Styrelse och ledning (ej uppdaterad): http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Var-verksamhet/Organisation/Ledning-och-styrelse.html

 

Där sitter också GD och/eller bitr. GD för AMS.

Försvarstal för en undermålig verksamhet, ur de flesta sökandes synvinkel, kan då skyllas på de sökande.

 

Sedan följer sådan vilseledande info med in till regeringen och till regeringskansliet, och Littorin kunde t.ex i juni stå och säga att de flesta i JOBs fas 3 är funktionshindrade.

 

Någon spec. publicerad statistik för detta senare (d.v.s. rena fakta) presenteras dock aldrig.

En docent i ekonomi har kommit fram till att 20 % av AMS hela sökande-population är handikappkodade, då korrekt eller inte korrekt kodade.

 

Ungefär på samma sätt som AMS-juristen Joanna Persson-Berlin kränker  och förtalar mig i sina yttranden till Länsrätten och till JK.

" inte kunna tillgodogöra sig den service AF kan erbjuda"

" NNs förhållanden" (???)

 

AMS/AF kränker alltså både grupper av arbetssökande och enskilda.

Egentligen skulle en s. k. grupptalan väckas i domstol.

 
 
Ingen bild

Christina

11 januari 2011 22:10

- "Av alla tyrannier är den mest förtryckande den som utövas för undersåtarnas bästa. Det kan vara bättre att leva under rövarbaroner än under allsmäktiga moralister. Rövarbaronens grymhet kan ibland slumra och hans snikenhet kan efter en viss punkt vara mättad. Med de som plågar oss för vår egen skull, kommer att plåga oss utan gränser, för de gör det med gott samvete." -
(C S Lewis)

 
Ingen bild

Kaja

12 januari 2011 10:49

162 miljoner kronor i bidrag till långtidsarbetslösa som beskrivs så här:
"– Vi ska fokusera på grupper som står långt från arbetsmarknaden. Det har visat sig att många av våra arbetslösa 50-plussare har någon form av funktionsnedsättning, allt från dålig rygg till depressioner. Vi har invandrare, speciellt kvinnor, som bott i Sverige i uppemot 20 år men som pratar dålig svenska eftersom de ägnat sig åt att ta hand om barn och föräldrar. Vi har ungdomar som inte klarat gymnasieskolan och som ligger på gränsen till att bli kriminella, säger Eva Holmberg-Tedert."

Kränkande sättet för att få bidrag, tycker jag.
http://gd.se/nyheter/jobbpengar/1.2586456-miljoner-till-projekt-for-langtidsarbetslosa

 
Ingen bild

Christina

12 januari 2011 14:33

Kaja
Ja, det är förfärligt, de bara pladdrar på utan att redovisa några siffror.
Sannolikt för att på olika sätt roffa åt sig pengar från olika organisationer till "projekt".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards