Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Demokrati - Yttrandefrihet - Oliktänkande. . .

Av Christina - 21 september 2010 20:19

Just nu verkar det som om partiernas PR-konsulter har försvunnit ut ur bilden.

Ur pedagogisk synpunkt är det intressant att studera de folkvaldas olika uttalanden, och minnas till nästa val.


Folkpartisten som säger " bättre pissa innanför än pissa utanför"- (utskotten).

Moderaten och vänsterpartisten som säger "ta i med tång".

-"Isolera 350.000 invånare"-

O.S.V

(Jag fyller på med olika uttalanden allt eftersom)


Jag vet ju också vad jag talar om, som har haft en politisk åsikt registrerad i

AM(S):s register under 6 år   :-)

Och, en f.d vänsterjournalist som handläggare på länsrätten, i samma mål.


Bildningsnivån verkar inte vara alltför hög hos de folkvalda.



 
 
Ingen bild

Regimkritikern

21 september 2010 22:47

Det där med svenska politikers skrämmande låga bildnings- och utbildningsnivå är väl inget nytt? Visste du inte att vi i Sverige, åtminstone under sossarna, hade en av världens sämst utbildade regeringar? (Dock skall tilläggas att politikernas rådgivare ofta är betydligt kunnigare.) Det har visserligen blivit marginellt bättre under borgarna men även bland dem är det regel snarare än undantag att man saknar (högre) utbildning. Detta är något som inte bara "Papegojhäxan" (Maud Olofsson) utan även "Utbildningsmajoren" (Jan Björklund) delar med skräck- och ärkeexemplet Toblerona Sahliv.

Vad gäller SD nedan så håller jag med dig helt i din analys. Jag är själv ett typexempel på kategori 1 och 2: Jag vill, och har alltid velat, begränsa invandringen till en nivå som Sverige klarar av (dvs efter tillgången på jobb och bostäder) och röstar dessutom på SD därför att jag har ett djupt och välmurat politikerförakt som gör att jag njuter ända ut i fingerspetsarna ju mer våra landsförrädare lider.
Däremot tar jag självfallet avstånd från all form av rasism och främlingsfientlighet. Visst finns det inom SD:s olika fraktioner en hel del knäpp- och skinnskallar och personer som kan bli farliga. Ekerotharna tycker jag verkligen inte om och knappast heller ex-nazisten Klarström.

Detta till trots så börjar jag nu överväga att gå med i partiet. Min specifika bakgrund (som du känner till) gör att jag skulle kunna bli till en fullkomligt förödande kraft gentemot nomenklaturan, om man fick in någon sådan som mig i partiet. Dessutom skulle jag kunna ta mig an SD:s fullständigt ludermässiga ekonomiska politik, som alltid har varit min främsta invändning mot SD som parti. När de nu dessutom kommer att få 111 miljoner i partistöd så borde man kunna använda en del av dessa pengar till att exempelvis göra en rejäl utredning av invandringens kostnader. Det torde vara en värdig uppgift för undertecknad, liksom en stab av övriga ekonomer, och dessutom ett riktigt jobb.

 
Ingen bild

Christina

22 september 2010 01:35

Hej igen!
Jag är rasist såtillvida att jag har svårt för en del svenskar och en del finnar :-) och ett uttalat generellt politikerförakt, särskilt då kommunala fritidspolitiker.
I övrigt trivs jag allra bäst i Sydeuropa :-)
Man får dock välja vapen efter typ av strid.
Du ska absolut skaffa dig en fet lön genom dina kunskaper. Jag kan jobba som underkonsult till dig inom mina spec områden :-)
Speciella typer finns inom samtliga etablerade partier, sådana som går till prostituerade, som älskar Toblerone, eller klipper och klistrar i reseräkningar, eller köper gods med EU-bidrag, etc., etc. o.s.v
VALU från år 2002 hade uppgifter om väljarnas utbildningsbakgrund, och de uppgifterna matchar sannolikt också de folkvaldas bakgrund.

 
Ingen bild

Svea

22 september 2010 14:37


Pengar. Det rör sig om cirka 100 miljoner kronor som kommer in i de lokala kassorna eftersom SD gick från 280 till 609 mandat i kommunerna.

I landstingen gick partiet från 16 till 57 mandat.

SD kan också se fram emot 110 miljoner i centralt stöd på basis av riksdagsmandaten.

Utöver det ger varje mandat i riksdagen minst en miljon kronor per år i bland annat löner, enligt tidningen.

Expressen uppger att partiet tänker satsa pengar på internet och sociala medier.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Skapa flashcards