Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Profil av en arbetssökande . . .

Av Christina - 5 september 2010 23:59

I TV-deckare görs nästan alltid profiler av gärningsmännen.

Profiler av arbetssökande i Sverige är ännu mer vanligt.


Rätt kul att läsa domslut, och se vilken bild av en arbetssökande som olika handläggare eftersträvar att uppnå i olika fall.


En slags tvärtom-metodik.

Gärningsmän skapar profiler av offren.

Och detta accepteras. Allt är tillåtet.


Vad tänker DU stoppa i valurnan den 19 september?

 
 
Ingen bild

Regimkritikern

6 september 2010 10:26

Haha, en mycket intressant infallsvinkel som jag faktiskt inte har tänkt på! Visst är det så. När jag blev skickad till intervju på min första fas 3-slavplats - ett verkligt HELVETE inne på ett lager - så lyckades jag straffa ut mig direkt genom att svara ärligt och hela tiden skylla på AF. Det satt en gubbe i en hörnfåtölj när jag kom in.

- Kan du rabbla lite om dig själv?
- Tja, jag är en medelålders lågutbildad kvinna med invandrarbakgrund där sannolikheten för att jag har ett funktionshinder eller en personlighetsstörning är 30%. Det säger AF.

Han blev tyst av förvåning.

- O-okej, men om du skulle beskriva dig själv då?
- Då säger jag såhär.

Sade jag och räckte CV:n som jag hade med mig. Han ögnade igenom mina utbildningar och övrig bakgrund och blev helt paff.

- M-men, vad fan gör du här egentligen?
- Ingen aning. Det var AF som skickade hit mig.

Svarade jag. Då fick jag gå. Gubben ringde därefter, underbart nog, till min handläggare och mer eller mindre skällde ut denne efter noter:

- Jag tror att det måste ha blivit något missförstånd här, eller så har inte ni på AF fattat vad det är för typ av folk som vi behöver ha på det här stället!

Som tysken skulle sagt: "Man muss auch Gluck haben!" :-D

Därefter hamnade jag i den nuvarande sjarasjkan.

Vad gäller valet så kommer min röst att gå till SD, trots att jag inte tycker om dem eller tror att de kommer att kunna uträtta något. Det gäller dock att ställa de etablerade politikerna i en så svår situation som möjligt (=jävlas maximalt) och det torde enklast låta sig göras genom en röst på SD eftersom de har störst chans att bli vågmästare. En röst på Piratpartiet är däremot bortkastad.





 
Ingen bild

Christina

6 september 2010 11:12

*
Hej!

Du skulle läsa ett domslut från länsrätten i Stockholm!
Man undrar vem det handlar om! Inte om mig iaf!

En nyexad jurist, från att tidigare ha varit en vänsterjournalist, skrev domen.
På Facebook tyckte han att A-bladets Katarina Kielo skulle bli partiledare.

I Af daganteckningar om mig, 86 sidor skickade AMS in till länsrätten, fast det enbart tidsmässigt handlade om 40 sidor (den tid jag var avanmäld), stod det vad jag tyckte om AM(S) och om sossar.

Detta domslut byggde sedan alla andra beslut på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards