Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Snälla Sofia läs!

Av Christina - 22 februari 2010 14:30


Studera domen och försök förstå vad det handlade om, nämligen det klantiga fotfolket inom AM(S):

Se här: http://socialliberalapartiet.bloggplatsen.se/2010/02/10/2522767-helt-fel-erik-c/


http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/vem-diskriminerade-egentligen-vem_4307011.svd


 
 
Ingen bild

Sandra

22 februari 2010 18:14

Visst är det så att AMS gjorde fel, men samtidigt kan man fråga sig varför dom hamnade i den sitsen från första början. Om jag som nudist väljer att vara naken och söka praktikplats i en Moske och inte får den och sedan blir av med min ersättning från AMS kommer du stötta mig då. Frågan är ganska relevant eftersom jag kan hitta på en egen religion där man skriven i en massa regler så att jag i samhället hela tiden kommer hamna i situationer där jag blir kränkt.
Funderar allvarlig på att göra det eftersom vi måste inse att religioner är något som måste underordnas våra seder/bruk och lagar annars kommer alla känna sig diskriminerade och kränkta, och det funkar inte.

 
Ingen bild

Christina

22 februari 2010 18:35

Ett extremt exempel som du ger Sandra, som inte är relevant i sammanhanget.
"En massa regler", ja, det är vad AMS pysslar med (inkl. vissa politiker).
Varför ska arbetssökande jobba gratis åt företag?
Eller, varför ska företag t.o.m få betalt för att ta en "praktikant" (225 kr/dag).
Det finns helt enkelt inte jobb för alla i Sverige.
AMS handikappkodar t.ex arbetssökande, utan läkarintyg, för att förbättra statistiken, både före och efter valet 2006.
Nu fr.o.m 2010 friskförklaras sjuka för att förbättra statistiken (inför EU).
AMS:s fotfolk har en snittålder på 50 år bast, och en majoritet är rekryterade under tidigare (s)-GD-ar. Många av dem är lågutbildade, och missbrukar sin makt, både medvetet och p.g.a sin okunskap.

 
Ingen bild

Johan

23 februari 2010 08:34

Vadå "få" ett jobb? Jobb faller inte från Guds nåde i himlen genom något magiskt knep, de skapas av oss här på jorden. Har du inget jobb så skapa ett. Vi har blivit för passiviserade i landet, tydligen, då om inte staten fixar allt åt oss är det dags för protester och skadestånd.

 
Ingen bild

Christina

23 februari 2010 16:33

Håller med dig Johan i Huskvarna.
Arbetslinjen i Sverige betyder tyvärr anställning, och inte starta eget.
Själv ville jag starta eget, men AMS stoppade det genom att skicka min affärdsidé till en konkurrerande konsult.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards