Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Kränkta arbetssökande . . .

Av Christina - 20 juli 2009 17:25


Kränkt fast han hade ett jobb . . .

Visar på attityderna i samhället.


http://www.nsk.se/article/20090715/NYHETER/412250964/1134/*/PERSTORP/arbetssokande-kanner-sig-krankt



 
 
Ingen bild

AR

21 juli 2009 14:29

Hej!
Jag har läst allt du skrivit både på Socialombud och här, och det är minst sagt skrämmande och upprörande.... (Håller tummarna för dig i TR)
Undrar om du har läst bloggen jag länkar till

http://kafkaprocessen.blogspot.com/2009/07/utomstaendes-utlatanden.html

 
Ingen bild

Christina

22 juli 2009 12:15

Hej!
Har inte kunnat svara på din kommentar förrän nu. Det har varit en driftstörning här i området under 24 tim, ett kort/chip på Telia station var trasigt.

Ja, att politikerna inte inser hur tjänstemän mörkskuggar hela deras tillvaro.
Varje enskild medborgare drabbad av kommun eller av staten (Af och FK) känner minst 10 personer till, så allt sprids på ett eller annat sätt. Och skuggan faller på politikerna i första hand
Det kommer att bli majoritetsskiften vart 4:e år framledes i Sverige enbart beroende på tjänstemännens handläggning.
Drygt 1 miljon lever i utanförskap.

 
Ingen bild

Christina

22 juli 2009 13:49

Till "AR", med fler.

F-kassan har 287 arbetsställen i Sverige, och med ca 16.000 anställda (varav 10.000 i Sthlm), och med runt 77% anställda kvinnor.
Undrar vad dessa kvinnor har för utbildning och bakgrund? De 23 % männen är sannolikt chefer av något slag.

Statliga Af har ca 10.000 anställda (även där finns en majoritet kvinnor).

Kommunerna har (inkl. personal inom skolor och liknande verksamheter) ca 1,5 milj. anställda.
Även där dominerar kvinnorna bland de anställda som jobbar närmast befolkningen.

 
Ingen bild

Christina

22 juli 2009 13:56

Obs! ska vara ca 1 miljon anställda inom de 290 kommunerna, och då inkl. timanställda och de arbetslösa gratis-praktikanterna.
http://www.skl.se/artikel.asp?C=3388&A=22200

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards