Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Stockholms kommunala revisorer . . .

Av Christina - 6 februari 2012 16:03

     RVK. Stockholms stad.

 

I juli månad år 2011 sände jag in en skrivelse till Stockholms stads kommunala revisorer ang. ett tidigare ärende från år 2008 (nödmedel under 22 månader i rad = 50 kr/dag, samt avslag hyresbeloppet under 8 månader).

I januari månad år 2012 frågar sig kontoret "Vem handlägger ärendet?"

12 dagar senare i januari kommer det ett svar, d.v.s ett snömos-svar, från RVK (M. L.).


I december månad år 2008 skickade en ek. bistånds handpåläggare en skrivelse till RVK, vilken de författat ett ½ år tidigare till de lokala politikerna (författat av bl.a en nyanställd chef som figurerat i media i Vaxholm), om deras uppfattning om mig som medborgare, och att jag trist nog använder mig av de rättigheter som jag faktiskt har.

Denna deras uppfattning sprider de till höger och vänster.


Eftersom RVK inte läser, eller litar på vad en medborgare skriver, eller kräver en intern utredning, så begär de in kopior av svar från andra externa handläggare på "Tillsynsmyndigheter", vilka dessa första ek. handläggarna lokalt inom staden har haft kontakt med via telefon och via sina skrivelser.


Ett snabbt svar kommer därefter från RVK till medborgaren, 9 dagar senare i december år 2008, och i stort sett samma dag som elen stängdes av, så jag fick väl läsa svaret under ett stearinljus.

 

Sådana är alltså rutinerna inom Stockholms kommun, och deras Revisionskontor (RVK).

 

Stockholms kommun är inte så noga med skattebetalarnas pengar: http://www.svd.se/kultur/sjostedts-agerande-maste-granskas_6830293.svd

 
 
Ingen bild

Christina

6 februari 2012 16:58

*
Om nu någon "vän av ordning" undrar varför jag erhöll endast nödmedel under 22 månader i rad åren 2007--2009, så var det ett straff för att jag önskade en statlig arbetsmarknadspolitisk åtgärd med en beskattat och pensionsgrundande ersättning efter förbrukade 300 dagar från AEA-kassa, och inte en lokal kommunal arbetsmarknadsåtgärd på obeskattat existensminimum.
*

 
Ingen bild

Christina

7 februari 2012 12:05

175 sidvisningar på bloggen den 6 februari. Inte rekord men bra ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards