Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Vad vet Du om Dina handpåläggare? . . .

Av Christina - 21 maj 2011 00:43

  Globalt.

 

Vad vet du som sökande om dina handpåläggare?


Arbetssökande har handpåläggare på AF, och beroende på varifrån du får din ekonomiska ersättning, så kan du ha handpåläggare på en a-kassa, på arbetsförmedlingen (utbetalas via FK), eller erhålla pengar från en kommun.


Alla dessa handpåläggare för anteckningar om Dig som sökande i sina persondatabaser. Inte sällan falska uppgifter. PuL. Brottskod 4030.

Så för att balansen ska bli i komplett harmoni, vad vet Du om dem?


Det är lätt att göra en research på nätet.

Sverige är ett mycket litet land.


Här kommer litet sann info om mina kommunala handpåläggare, d.v.s de som betalar ut en del av min månatliga ersättning som sökande.

Det tog bara någon timmes research i kväll.


De flesta av dessa kvinnor kommer från vårt östra grannland Finland.

En har ett barn med en f.d man/make från Gambia. Sonen är rappare och har suttit i fängelse.

En är sambo med en 20 år yngre Gambian.

En är gift, och har 2-3 barn med en man från någon Arabstat.

En är sambo med en Grek.


Dessa är inte chefer över personal, men de leker chefer över invånare.

De provoceras av kunskap, och då bildas en gängmentalitet, kapabel till vad som helst.


Mångkulturellt så det förslår.

Och, själv är jag svenska, och ska flytta till Frankrike, eller Malta, eller Portugal, när jag blir pensionär nästa höst.

Kommunen ska självklart inte få mina skattepengar.

Eller, byta kommun, och kräva staten på bo-bidrag.

Det blir nog oavgjort ekonomiskt sett.


Kommunal fylleresa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/varnas-efter-fylleri-pa-tjansteresa_6182879.svd


En annan privat kommunal fyllefest: http://www.expressen.se/1.119416


De kommunala arbetsmarknadshandpåläggarna brukar erbjuda truckkort hos/tillsammans med företaget Schenker, eller städjobbkurser hos Svenska Bostäder AB (kommunalt bostadsföretag).

Den 21 mars år 2007 besökte S O Littorin dem.

Den 4 juni år 2007 besökte Datainspektionen dem.

 
 
Ingen bild

R K

21 maj 2011 12:59

Ååh, stackars dig! Det enda som väl kan vara värre än sedvanliga klimakteriehäxor inom staten är när dessa DESSUTOM är batikhäxor. Och det låter det otvivelaktigt som om du har haft att göra med här.

 
Ingen bild

Eva

21 maj 2011 14:07

Matpriserna i Sverige gör att svenskar måste flytta utomlands.
http://www.dn.se/ekonomi/svenskarna-sparar-in-pa-maten

 
Ingen bild

Christina

21 maj 2011 16:18

*
"RK"

En del handpåläggare förskingrar pengar:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2058129.ab

En annan handpåläggare klädde av sig i berusat tillstånd inför unga manliga klienter inom Kista stadsdel i Stockholm. Polisen fick åka dit.

*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Skapa flashcards