Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Klockor och väskor . . .

Av Christina - 10 maj 2011 10:23

  Burberry?

 

Reinfeldts klocka och Sahlins väska . . .


....har det pratats mycket om . . .  och om Fas 3.


I morgon ska jag gå in på min bank SEB och fråga om de vill ha en fas 3-are till hösten.


De kan förvara mig i ett större bankfack alternativt i ett bankvalv, och få en hög jättehög ränta på mig, 60.000 kr/år.

Det borde en bank inte kunna motstå.


Om och när seriösa företag har saker och ting "som inte blir gjorda" då anlitar de konsulter.


Därför bör fas 3-or få starta eget och bli enskilda konsulter.

Undrar om Prio1 skulle nappa då?

Undrar förresten hur startaren och ägaren av Prio1 Sara Andersson (m) i Sundsvall har för väska?

Är den beg. från företaget? Eller av samma märke som Sahlins?


Klockor och väskor: http://www.svd.se/opinion/korseld/varfor-tittade-man-inte-pa-reinfeldts-klocka_6151353.svd


Bidragstagare i Täby:

"Beteendevetare" som diagnostiserar medborgare efter det att de först misshandlat medborgarna uppsåtligen.

http://www.taby.se/docroot/Handlingar/Socialn%c3%a4mnden/2008/2008-05-21/Handlingar/3%20%c3%85tg%c3%a4rder%20f%c3%b6r%20arbetsl%c3%b6sa%20bidragstagare.pdf

 
 
Ingen bild

Christina

10 maj 2011 15:27

Min egen kommentar ang. den sista länken i detta blogginlägg.
Jag har brev kvar från åren 2006-2007, från den person som skrivit det dokumentet (K. W.), och om hur hon tycker att en helt frisk akademiker, med 25 års kvalificerade uppgifter bakom sig, ska utredas för att se om det finns någon "rest-arbetsförmåga" kvar. Detta är helt otroligt och helt sant.

 
Ingen bild

Christina

10 maj 2011 18:36

Tillägg:
Denna handpåläggare här ovan byter ofta kommun och lämnar fall efter sig. Fall som kommenterats i Media.
Från Solna kommun, till Stockholms kommun, och nu i Täby kommun.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards