Alla inlägg den 12 december 2012

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige.

Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar).

Delstaterna och del-delstaterna i Sverige har sina egna självstyrande myndigheter.


Våren 2003 bestämde sig en del-delstat i Sverige att starta en projekt för arbetssökande tillsammans med en statlig myndighet i del-delstaten.


Som obekväm invånare i den del-delstaten blev jag istället avanmäld av den statliga myndigheten i del-delstaten.


Statens ombudsmän JO tyckte dock att detta var fel, så hösten 2003 blev jag on istället för off.


Jag tyckte dock att det var ett övergrepp, så jag sa: nu byter jag till en statlig myndighet i en annan del-delstat.

Nej, sa de då, då avanmäler vi dig.


Sagt och gjort.


Eftersom det saknades märkbara skillnader på att vara on eller off, så förblev jag off 2004 och 2005.


Januari 2006 blev jag on igen, i en annan delstat.

Då efter 3 år tyckte min egen del-delstat att nu ska du vara med i vårt projekt.

OK, sa jag.

Ett halvår senare tyckte den statliga myndigheten att jag skulle avanmälas.

Sedan var jag avanmäld till sommaren 2009.

Så var den sanna sagan slut, eller?


I juni 2009 blev jag kallad till ett infomöte om Jobb- och utvecklingsgarantin.

Den åtgärden hade då pågått i 2 år.

I november 2009 började jag i fas 1.


Behöver arbetsförmedlingen effektiviseras?

Behövs det 290 st delstater i lilla Sverige?


https://www.facebook.com/#!/Piraten10


  

Skapa flashcards