Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Christina - 3 juni 2012 07:54

  

Politikerna kan inte PuL, än mindre tjänstemännen.

http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/2012/datainspektionen-klar-med-granskning-av-politiska-partier/

 

Uppmaning till inkompetenta tjänstemän:  http://www.youtube.com/watch?v=65MdvRg05B4

 

"En-miljon-gruppen" . . .  och en stadsdel inom Stockholms kommun.

 

Evidensbaserad praktik - Lokala utvärderingar. :-)


Så här berättar en chef för Socialstyrelsen under en konferens i november 2010.

Chefen kom till stadsdelen från en annan stadsdel inom Stockholms kommun i december 2008, och där hade han bl. a. verkat som Personuppgiftsombud (!), samt även som nämndsekreterare och lärt sig det politiska spelet närmare.

Tidigare hade han bl.a jobbat inom Länsstyrelsen i Stockholm som inspektör.


Chefen lekte statistiker (själv har jag jobbat på SCB), och höll ett föredrag på SoS-konventet.


"En-miljon-gruppen" (utdrag från föreläsningen)
Citat: - "En liten grupp på 15 st hushåll som är aktuella just nu har fått över en miljon kronor, och tillsammans totalt 18,7 miljoner kronor i försörjningsstöd under perioden 1997 fram till idag (2010).
I snitt har dessa hushåll haft bidrag i 137 månader, det vill säga 11,4 år.

Snittåldern är 51 år, och flera av dem har varit kontinuerligt aktuella sedan 1997.
Här handlar det om en grupp människor med en massiv psykosocial problematik.
De har fått upprepade insatser för att bli självförsörjande som alla har misslyckats. Kanske borde vi ha någon form av kommunalt Samhall för dessa människor." - slut citat


Några dokument på att jag t.ex skulle tillhöra gruppen med "en massiv psykosocial problematik" finns inte. Det kan vem som helst fråga min husläkare, mina vänner och bekanta samt släkt, med flera.

14 st av de 15 i gruppen kanske gör det, men inte jag.


Chefen ljuger och förskönar alltså kostnaderna.

Helt friska och arbetsföra människor tvingas leva på existensminimum, och behandlas som psyksjuka.

Och, detta sprids sedan runt för att mörklägga alla de tjänstefel som har begåtts.


Känner skattebetalarna till detta?

När min bok är klar kommer de att göra det. 

Nu är titeln på boken klar! "En-miljon-gruppen".


60 % är 50 år och äldre i Af:s fas 3-åtgärd inom JOB-åtgärden (2007:414).

Det räcker med drygt 1 års bortavaro från arbetsmarknaden för att bli långtidsarbetslös.

Och, åldersdiskrimineringen på arbetsmarknaden är väl känd i Sverige.


Huvudmannen Af:s inkompetens i Sverige är också väl känd.

Själv blev jag anvisad en Af-åtgärd hösten 1996 och en hösten 2009.

År 2006/2007 försökte de finska kvinnorna inom stadsdelen etikettera mig som ett "rehab-fall" med en okänd "restarbetsförmåga" (efter en JK-anmälan av Af sommaren/hösten 2005).


När jag inte accepterade den kränkande etiketten tvingades jag leva på nödmedel under 2 år (50 kr/dag), och avstängd från Af under 3 år (Af-tjänstemän satt i samma lokaler som delar av kommundelens tjänstemän åren 2003-2007).


Själv hade jag förbrukat 300 dagar A-kassa från AEA, och kompletteringspluggat under nära 1 år med CSN-lån, hösten 1995, innan kommunala Agneta och kommunala Sirkka satte huggtänderna i mig när jag ansökte om medel till särskild och spec. tandvård våren 1996.

Resten vet ni i stort sett hur det gick, ni som läser bloggen kontinuerligt iaf.

Kontinuerliga repressalier efter en artikel i en morgontidning våren 1998.


Arbetssökande saknar yttrandefrihet.


Själv tillhör jag numera som pensionär 1,6 miljoner klubben: http://www.1.6miljonerklubben.com/


REKORD:

300 dagar A-kassa, 10 månader plugg med lån, och 200 månader på existensminimum!

Fram t.o.m juni 2005 med barn i familjen.


Så kan det gå när först nollor och sedan kobror styr ens liv.


___________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards