Alla inlägg den 25 april 2012

Av Christina - 25 april 2012 15:32

 

Fattiga och ofria barn.  

I en diktatur torteras, utpressas, och övervakas människor med motsatta eller obekväma åsikter.

Domstolarna i dessa länder är inte heller opartiska.

Yttrandefrihet, mötesfrihet, och demonstrationsfrihet är inte tillåtet.

Yttrandefriheten i pressen och på Internet.

Förundersökningar, förhörsprotokoll, och juridiska dokument fejkas.


Många av orden här ovanför kan man hitta i min blogg, förutom orden tortyr och mötesfrihet.

Det senare tänker jag dock börja ägna mig åt nu. Turnera runt och berätta om mitt liv from år 1995. Kanske kan det t.o.m. bli inkomstbringande.

Demonstrerat har jag aldrig gjort även om Af kallade det för det (februari 2007).

Och, dåvarande politisk åsikt registrerad i Af:s register hösten 2002. Avstängning från Af i 3 år, 2006-2009.


För svenskt vidkommande, och sett ur en historisk synvinkel, är Johan Arckenholtz ett exempel på en samvetsfånge. Han sattes på fästning på "evärderlig tid" på Bohus fästning för sin kritik, p.g.a att Svenska Ostindiska Companiet erhöll tillstånd att bedriva handel med Kina. Han fick lämna fästningen efter två år. Jag fick leva på 50 kr/dag i två år, 2007-2009.

Handel med Kina är aktuellt även nu idag.


Allting upprepar sig, därför att människan alltid upprepar sig.

Maktgalna, prestigefyllda människor av psykopat-typ, och deras medlöpare, kommer ALLTID att finnas, och överallt i hela världen.

Diktatorer borde skjutas som hundar, och viss svensk statlig och kommunal personal borde omplaceras eller få sparken, så även vissa politiker.


Möten, medling, eller sanktioner hjälper inte, varken mot Vitryssland eller i Sverige.

Minsk ligger 1 tim 10 min med flyg från Stockholm.


Skapa flashcards