Direktlänk till inlägg 12 december 2011

De nya skrotupplagen . . Fas 3

Av Christina - 12 december 2011 11:35

  Rutschkana utan bälteskudde.

 

Arbetssökande i Sverige under vecka 49 år 2011.

 

> ½ miljon

 

Arbetssökande utan åtgärd:                              205.000

Arbetssökande med olika anställningsstöd:   124.000

Arbetssökande i åtgärd:                                      177.000

 Därav i Jobb- och utvecklingsgarantin:             91.500

   Därav i Fas 3,  31 %                                             
          28.500

     Därav 40 år och äldre i Fas 3, 82 % upp till 65 år.                               

          23.323



  • Antalet totalt inskrivna arbetslösa som är utomeuropeiskt födda, funktionsnedsatta som medför nedsatt arbetsförmåga, äldre mellan 55-64 år, samt de med högst förgymnasial utbildning, bedöms öka till 260 000 personer vid slutet av år 2013.
  • Nivån kommer att mer än fördubblas på fem år (2008-2013, och är bland de högsta i historien, jämförbart med krisåren i början av 1990-talet.

 

De nya skrotupplagen i Sverige är Fas 3.

Gamlingar på arbetsmarknaden som ska återvinnas på ett eller annat sätt.

En långtids-magasinering som privata skrothandlare blir rika på.

Staten, EFS-rådet, och Tillväxtverket hjälper till att öka på det privata kapitalet.

 

Till och med skrothandlarna åldersdiskriminerar. Om någon fas 3-a beviljas anställning inom magasineringen, och då med särskilt anställningsstöd (85 % av lönen), så är det någon fas 3-a på mellan 40-50 år gammal.

 

Sopor produceras varje dag överallt på jordklotet. Det är en bransch som man kan tjäna stora pengar på. Fas 3-or räknas väl till sopor?

 

End of story?

 

Citat:


- " Det finns ett talesätt som säger att en nation har den ledning som invånarna förtjänar, och det ligger snubblande nära att vi befinner oss i detta läge.

Den engelske författaren Roland Huntford skrev för några år sedan boken Det blinda Sverige (eng titel: The New Totalitarians) där han karakteriserade svenskarna som ett folk som företedde alla tecken på inlärd hjälplöshet och en märklig syn på staten som alla goda gåvors givare.

När denna inställning blir en nedärvd egenskap hos en generation så är det tveksamt om det är någon ide att väcka en nation till besinning utan då kanske det är enklast och lugnast att låta massorna förbli i det stadium då man programmerats att älska sin träldom. " -


 

Arbetslösheten oroande: http://www.dn.se/ekonomi/arbetsloshet-oroar-allt-fler-i-varlden

 

Klicka på "sökande": http://vstatkommun.arbetsformedlingen.se/default.aspx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards