Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Monte Python . . .

Av Christina - 4 maj 2011 09:43

  Storfot.


- " I en klassisk Monty Python-sketch kommer den unge gruvarbetaren hem till sin författarpappa. Pappan är bitter: ”Att skriva böcker och pjäser har alltid dugt för mig. Men du måste fjanta iväg till dina tillgjorda gruvkompisar i Yorkshire! ” -


A-kassan understryks vara en "omställningsförsäkring"

Omställning till vad?

VEM betalar den omställningsutbildningen? AMS?


När sökande ska söka ALLA jobb från dag 1, vad spelar då AMS "matchning" egentligen för roll i systemet?


Ungdomar ska vara ännu mer glada när de fått en anställning på Mc Donalds än när de antagits till en högskoleutbildning i Sverige idag.

Sant, och i samma veva kommer självförtroendet för studier att försvinna, kanske t.o.m. för gott.


Norge skickar svenska ungdomar till Öststaterna som säljare av biljetter till Hurtigrutten?

Ungdomar i Skåne flyttar till Danmark för att få jobb och en riktig lön.

I Sverige pratas det om AMS-utbildningar och gratis fas 3 "jobb".


Första jobbet för unga: http://www.dn.se/ekonomi/forsta-jobbet-viktigare-an-du-tror


Flummiga politiker med maktbegär framstår som buktalare i sammanhanget.

Man blir helt enkelt rädd.


Python: http://www.dn.se/ledare/signerat/mcjobs-hellre-en-kort-tids-skitjobb-an-langt-utanforskap


Inga fasta jobb: http://www.svd.se/naringsliv/varannan-ung-raknar-inte-med-ett-fast-jobb_6137239.svd


Lägre löner ? : http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/lagre-loner-ger-inte-unga-jobb_6128267.svd


 
 
Ingen bild

R K

4 maj 2011 17:32

Jag såg att du satte frågetecken efter meningen "Norge skickar svenska ungdomar till Öststaterna som säljare av biljetter till Hurtigrutten". Här är en källa, om du behöver:

http://www.runway.lv/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards