Alla inlägg den 24 april 2011

Av Christina - 24 april 2011 13:37

  Portugisisk tupp.

 

När jag var i Portugal* på semester åren 1984 och 1986 så köpte jag tuppar av porslin och keramik.

I Portugal betyder tuppen RÄTTVISA.

 

Faktum är att riktiga hönor inte fungerar om det inte finns en tupp med i sällskapet.

Jag tror faktisk att det fungerar även så bland människor.

Och, detta gäller särskilt när det finns en tupp men en svag sådan.

Och, då menar jag svaga personlighetsmässigt och/eller kunskapsmässigt.

 

Kvinnodominerade arbetsplatser: http://www.expressen.se/ledare/1.2428809/en-sjuk-kultur-pa-socialstyrelsen


Utöver rättvisa är ledarskap ett av mina intresseområden.


GLAD fortsättning på Påsken!

 

* Lissabon, San Martino, Nazaré, Simbra, Ericeria, Sintra.

_____________________________________________

 

Påsk-UPPROR bland dem som är sjuka: http://www.dn.se/nyheter/politik/manga-i-protest-mot-dalig-sjukpeng

Av Christina - 24 april 2011 12:13

   B-människor med Bidrag?   :-)   och

B-personal som granskar ansökningsBlanketter?  :-)


Sorry, jag tror inte på vad ni skriver i SvD  . .  .


Citat - "Vi har inte resurser"-.


Nej, det är mycket möjlig att skatte-resurserna fördelats olika under moderaternas styre, det har vi ju redan sett på den politiska Riksnivån.

MEN, de kommunala politikerna, inkl. de kommunala fritidspolitikerna, deltar INTE i de individuella besluten på kontoren. Det gör däremot Ni handpåläggare.


Jag har tvingats till att söka kommunalt obeskattat försörjningsstöd på existensminimum DÄRFÖR att arbetsförmedlingen inte har anvisat till en programåtgärd med en statlig beskattad ersättning, efter det att jag förbrukat min A-kassa hos AEA (och NI och kommunen har inte heller brytt sig om dessa förbrukade kommunala resurser), och detta under en så lååååång tid att jag fått uppleva BÅDE ett socialdemokratiskt och ett moderat styre i Stockholms kommun.

OCH, det är ingen som helst skillnad.

Det är Ni handpåläggare som bestämmer, med en laglig eller en olaglig grund.


http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-har-inte-resurser-att-folja-lagen_6109549.svd

Ovido - Quiz & Flashcards