Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Christina - 31 januari 2011 23:04

Utbildningsministern (fp) : - "Det är chockerande, och jag blir upprörd över den naivitet som vi har i Sverige kring det här" -, säger han.

 

Helt rätt, naiva tjänstemän och naiva politiker.

Sverige är ett eldorado för olika kriminella.

 

Och, det gäller och handlar inte enbart om Skolinspektionen.

 

Både statliga myndigheter och primärkommunerna upphandlar och anlitar, mot betalning i skattepengar, diverse olika företag och konsulter.

 

Själv drabbades jag av en av AMS upphandlad oseriös konsult.

I annat fall hade jag inte befunnit mig i den situation som jag befinner mig idag.

 

Jag har vidare avslöjat ett antal andra företag upphandlade av AMS, bl. a. ett företag med skatteskulder.

 

För att inte tala om av AMS anlitade anordnare för steg 3 inom Jobb- och utvecklingsgarantin (JOB).

 

Så det är många lagar som behöver uppdateras i detta avseende.

 

SvD: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/domd-pedofil-startade-skolor_5906461.svd

Skapa flashcards