Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Om att strypa internet . . .

Av Christina - 28 januari 2011 13:40

I Egypten har internet strypts till 89 %.

Länder i kris fasar för nätet. Endast börsinformation släpps fram.

Alternativet är att sprida virus, trojaner, i kablarna.

Sociala kontakter ska släckas ned.

 

Privata "jobbsökaranordnare" inom faserna i den arbetsmarknadspolitiska åtgärden JOB släcker ned åtkomsten till Facebook för de arbetssökande.

Det skulle stjäla tid från jobbsökeriet.

Men, att läsa tidningar på nätet gick bra. 

 

De dryga 4 miljonerna med jobb i Sverige, varav ett okänt antal med en PC framför sig, surfar på nätet på arbetstid.

 

Citerar: - "Det totala antalet arbetade timmar uppgick i genomsnitt till 132,2 miljoner per vecka i december år 2010. Korrigerat för skillnader mellan 2009 och 2010 års kalender, är det en ökning med 3,7 procent jämfört med december föregående år." -

 

Undrar hur många av dessa timmar som var surfande på internet???

 

SvD: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/egypten-stryper-internet_5900053.svd

 

DN: http://www.dn.se/nyheter/varlden/sa-forsvann-90-procent-av-egyptens-internet


 
 
Ingen bild

Christina

28 januari 2011 15:14

****************
Apropå Facebook.
****************
Personligen skulle jag aldrig gå ut med mitt riktiga namn på Facebook.
Både myndigheter och arbetsgivare är ute på Facebook och kollar upp.
För vuxna är Facebook mera en positionering i grupper med vissa åsikter, och ev. i bästa fall riktiga vänner, som man känner och även träffar i det dagliga livet.
För ungdomar är det mera vänner, och att visa upp sig och sina personliga egon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards