Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Sveriges laglösa tjänstemän . . .

Av Christina - 27 januari 2011 11:26

Det är helt otroligt att detta tillåts pågå år efter år, år ut och år in.

Denna utbredda laglöshet bland tjänstemän.

 

Läser man ärenden hos JK och JO så får man kalla kårar längs ryggraden.

Existerar det inga svenska politiker på central nivå som läser JO och JK ämbetsberättelser???

Står dessa berättelser enbart och dammar i en bokhylla på regeringskansliet???

 

Tjänstemän hittar på olika saker som det saknas lagstöd för, samtidigt som dessa tjänstemän inte följer de lagar som faktiskt finns.

Och ingen bryr sig.

Inga påföljder existerar.

Allt bara fortgår.

 

Hur många medborgare drabbas av allt detta helt ovetandes???

 

Även domstolar räknas som myndigheter. Även JO och JK är myndigheter.

 

- "För den enskildes rättssäkerhet är viktigt att myndigheterna grundar sina avgöranden på en tillförlitlig utredning. När regler om utredning utformas, måste man väga det intrång i den personliga integriteten som långt gående befogenheter för myndigheten medför mot de intressen som myndigheten skall tillgodose genom sitt beslut. Ju mer ingripande de beslut är som tjänstemän får fatta, desto angelägnare framstår kravet på ett tillförlitligt beslutsunderlag." -


- Tryck upp förvaltningslagen och häng upp den på väggen framför varje offentlig handläggare i Sverige.

- Håll kurser minst 1 gång i kvartalet.

- Lagför de tjänstemän som inte klarar av sitt jobb, eller ge dem sparken.

 

Det är dags att sanera den offentliga sektorn från ohyra.

http://www.anticimex.com/Sverige/Privat/Skadedjur/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards