Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Christina - 24 januari 2011 19:12

Enligt riksrevisorerna förmedlar arbetsförmedlingen drygt 1 jobb i månaden.

 

Själv har jag förmedlat 2 st jobb senaste månaden, av de 2 som jag hjälpt. d.v.s 100 % träff.

 

Jag skrev om CVt till en ung kille, och han fick ett nytt jobb direkt.

Jag skrev om CVt till en äldre invandrare, tipsade om ett jobb, och personen fick jobbet.

 

Jag skulle dock bli sjuk av att jobba permanent inom AF. Försoffningen sitter i väggarna.

Jobbade dock ½-tid på en förmedling vid sidan av konsultarbetet i egen firma hösten 1984 (för att fylla på ekonomin vid en uppstart).

 

Arbetsförmedlingen koncentrerar sig (enligt uppgift) på de sökande som inte förväntas klara sig själva, vilket innebär att akademiker lämnas åt sidan.

 

Akademiker lämnas därför åt sidan hur lääänge som helst, själv är jag väl ett typexempel på detta.

 

Nu har arbetsförmedlingen öppnat en sida på Facebook.

För vilka? För arbetsförmedlarna själva, eller för de sökande?

 

Det vore bra mycket bättre om AMS- staben med drygt 20 st jurister, tog en väska/laptop med overheadbilder, och gav sig iväg till AF-golvet, för att utbilda förmedlarna.

   


Ovido - Quiz & Flashcards