Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Christina - 23 januari 2011 18:44

En jurist inom en Förvaltningsdomstol förstörde 3 år av mitt arbetssökandeliv genom att läsa och lyssna på AMS instruktioner i ett mål i stället för att läsa vad jag skrivit. Hösten 2006 -- hösten 2009.

 

Juristen har själv berättat på webben om sin sjukdom Tourettes syndrom.

Juristen har också varit särskilt intresserad av fallet och målet Thomas Quick och hans ev. ADHD.

Juristen kallar sig själv för framgångsrik.

 

Under de 3 åren i mitt liv fick jag som en konsekvens av beslutet i det juridiska målet leva på 50 kr/dag under 2 år.

Detta var synnerligen farligt för min diabetes typ 2 och min hälsa generellt sett.

 

Man kan undra om den juristen var eller blev handikappkodad av AMS för sin diagnos (kod 61 eller kod 81)? Han skriver själv på Newsmill att han var arbetslös på 90-talet.

Fick han sitt jobb på Förvaltningsrätten med särskilt statligt anställningsstöd?

Eller, var och är hans jobb ett OSA-jobb = Offentlig skyddad anställning (då i en dubbel bemärkelse)?

 

Som om allt detta ovan inte var nog. Tidigare hade kommundelen inom Stockholms kommun och Länsrätten tillsammans förstört 2,5 år av mitt arbetssökandeliv p.g.a ständiga avslag på medel till spec. och nödvändig tandvård.

 

Så här fungerar alltså den offentliga byråkratin i Sverige.

Arbetsförmedlingen, kommundelar, och förvaltningsrätter skapar hög och tidig dödlighet bland arbetssökande i Sverige:

http://www.med.lu.se/nyheter/100913_gerward

Ovido - Quiz & Flashcards