Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Christina - 18 januari 2011 12:32

1) Hösten 2003 upptäckte jag att en filial till Kista AF (i Lunda industriområde) hade avanmält mig i juni 2003.

Jag gjorde  då en JO-anmälan av filialen, och JO lämnade skarp kritik.

Därefter skulle förmedlaren David F. (numera hos Vällingby AF from 2008) tvinga tillbaka mig till filialen.

Jag svarade att jag inte ville vara inskriven där och att jag skulle välja ett nytt AF, och då avanmälde han mig.

 

2) Sommaren 2006 började en ny förmedlare hos Jakobsbergs AF (Anniqa K.) skriva och skicka konstiga brev och e-mail.

Jag svarade då att jag önskade behålla min förmedlare där (Malin Nordström), men det accepterade inte den nya förmedlaren. Då avanmälde hon mig.


Sedan var jag avanmäld i nästan 3 år. Trots att jag besökte nya AF 2 gånger under hösten 2006 (september och november, och i februari 2007), d.v.s så länge jag hade SL-kort beviljat och kunde ta mig till ett AF.

 

Det spelar ingen roll hur handpåläggarna inom AF beter sig, så försvaras de alltid av AMS jurister.

 

Trots att jag var avanmäld (= stod inte till förfogande = inga åtgärder och ingen matchning)) kallades jag till ett samfinansierat sökandeprojekt med AF (och Stockholms kommun) år 2007.

Malin Mandelius (Vällingby AF, år 2007--april 2009) tyckte det var konstigt. Om hon spelade teater eller verkligen tyckte det är svårt att avgöra.

 

I AMS egen drömvärld och fantasier:

Citat:  - " AF jobbar hårt med att hjälpa arbetssökande att hitta jobb, praktikplats eller nystartsjobb, säger Lena Liljebäck, bitr. GD. " -

Falsk propaganda.

Ovido - Quiz & Flashcards