Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Paraplysystemet - Stockholms kommun . . .

Av Christina - 28 december 2010 19:38

Paraplysystemet - Stockholms kommun

 

Det är något som inte stämmer längre . . .

Ska jag göra en polisanmälan? Ha, ha!

 

Förra månaden registrerades en utbetalning på 117 kr två (2) gånger i systemet, men betalades ut enbart 1 gång till mottagaren.

 

Den här månaden betalades det ut 5.430 kr för litet till mottagaren!

 

Den summa som utbetalades går inte att definera alls (1041 kr).

 

Är det någon ek. handläggare som för över pengar till ett eget konto där?

 

Eller, är det ren djävulskap för att stressa mottagaren inför hyresinbetalningen den 31 december? Mottagaren är ju äldre, och har högt blodtryck, och kan få en infarkt och avlida.

Ett sätt för (fp) i kommundelen att spara pengar?

 

En annan gång skickade en ek. handläggare pengar till ett kortnummer. Hon kollade aldrig om det var ett bankkontonummer.

Samma ek. handläggare skulle även ta betalt för utdrag ur persondataregistret.

 

Kopia till revisorerna.

http://www.stockholm.se/OmStockholm/Forvaltningar-och-bolag/Fackforvaltningar/Revisionskontoret/

 

 
 
Ingen bild

Christina

4 januari 2011 21:27

Idag den 4 januari inkommer ett e-mail från ek. handläggaren hos SDN 03, där hon skyller på julstressen, att hon betalade ut 5.500 kr för litet den 28 december (beslut den 22 december).
Pengarna inkommer nu den 10 januari och hyran skulle ha betalats den 30 december.

 
Ingen bild

Christina

13 januari 2011 03:32

Den 11 januari betalades pengarna INFÖR januari ut, d.v.s 2 veckor för sent.
Ska inte Stockholms kommun börja prova att skicka ut tjänstemännens löner 2 veckor för sent?
---> Försenad hyra, försenad el, och ingen mat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards