Alla inlägg den 11 september 2010

Av Christina - 11 september 2010 13:54

Läste om den politiska (?) demonstrationen i USA, om en liten grupp människor där som skulle bränna koranen. http://www.dn.se/nyheter/varlden/pastorn-tar-tillbaka-hot-om-koranbal-1.1168533


Om Rättsväsendet inte fungerar i Sverige skulle man kanske kunna göra ett bål av den svenska lagboken :-)

Men, den är ju så dyr i inköp, så hur skulle det gå till?


Arbetsförmedlingen och länsrätten i Stockholm kallar följande händelse för en politisk demonstration.


Den 27 februari år 2007 hade jag för avsikt att ragga upp en journalist direkt vid en presskonferens.


Eftersom mina AF-ärenden egentligen inte gick att överklaga till domstol förrän efter en dom i Europadomstolen den 7 april 2009, så var media enda möjligheten.


Kanske var det detta domslut i Strasbourg-Cedex som AF firade i april år 2009 ? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4883846.ab  :-)

 

Jag skrev ett "pressmeddelande" på 1 sida, som jag tänkte dela ut utanför lokalen för konferensen (AF Expo på Sveavägen i Stockholm) till ankommande journalister.


Nu är det i Sverige ingen skillnad på kläd-koden för arbetande journalister och för arbetssökande, så den tänkta uppgiften blev svår, för att inte säga ogenomförbar. Däremot kände jag igen AMS-chefen Bo Bylund när han anlände med sina kompisar. Men, han är ju jurist och ingen journalist.


Dessförinnan hade jag talat med den kvinnliga chefen för detta Af-kontor, om varför en avslagen sökt kurs på 14 v. till A-kassehandläggare hade avslagits på det lokala AF-kontoret i Vällingby, men dokumenten hade ändå sänts till AF Expo.


När hon såg mig stå där ute på trottoaren, kom hon ut 2 gånger, och uppmanade mig att gå därifrån.


Jag blev minst sagt chockad. Har arbetssökande i Sverige inte rätt att finnas till på allmän plats? 


Arbetsförmedlingens arbetsuppgifter och resultatet för år 2009: http://www.arbetsformedlingen.se/download/18.ac8ae161269996840f80002121/arsredovisning2009.pdf



 

Ovido - Quiz & Flashcards