Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Christina - 3 augusti 2010 12:02

Många bland dem med jobb och lön (kanske just Du) kom tillbaka från semestern igår.

Kommentarer hördes typ " Slut på den behagliga ledigheten", "det tar emot".

Är människor lata, eller är det bara omställningen?


Själv skulle jag hellre uttrycka det så här : "Slut på den behagliga friheten".

Som arbetslös har jag aldrig upplevt "ledighet', men däremot frihet.


Första tiden var semester, sedan efter ett tag klättrade man på väggarna, därefter insåg man verkligheten, och sedan kom hopplösheten.


Jag köpte och använde dagligen "jobb-kläder" läääääääänge, sedan gick jag helt sonika över till jeans. Att sitta i "pyjamasen" vid datorn går också jättebra utan att det stör någon.

Älskar dock kläder, så mängden av dito helt oanvända ökar starkt (halva reapriset!).


Jag säger som Pippi Långstrump, man måste gå i skolan för att få sommarlov.


En annan sak, före semestertider och julledigheter ramlar alltid bruna kuvert ned i brevlådan. De skatteavlönade offentliga tjänstemännen önskar tomma skrivbord när de kommer tillbaka efter sin ledighet. Resultatet blir också därefter.

Tunna kuvert, inte alls genomtänkta skrivningar, logiska kullerbyttor, o.s.v


Ett gott råd: Låt sedan dessa tjänstemän vara i fred i ca 1 månad efter att de kommit tillbaka från sin ledighet. ELLER, ge dem direkt en ordentlig brinnande het start i baken. 


De modiga skapar en bättre värld: http://www.dn.se/insidan/de-modiga-skapar-en-battre-varld-1.1147732


Semestrar och svensk sommarhetta i juli månad år 2010 !

Igår fick jag ett brev från en Förvaltningsdomstol om att mål inskickade  den 4 och 11 juli var avslutade den 21 juni !!!!

Helt otroligt!!!


Ovido - Quiz & Flashcards