Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Myndigheter och psykopater . . .

Av Christina - 26 juni 2010 14:17

Enligt forskningen kan man träffa på psykopater överallt, i alla sammanhang och i alla samhällsklasser, alltifrån mördare, våldtäktsmän, till tjänstemän på myndigheter, och chefer resp. kollegor i arbetslivet. 


Psykopater duperar, manipulerar, och smittar sin omgivning, och skaffar sig på så sätt och vis en hel arme. Dessa personlighetstyper saknar framförallt ånger inför vad de åstadkommer. De är alltså högst kapabla att slå på dem som redan ligger.

Enligt forskningen har de gropar i hjärnan som vanliga friska människor saknar.


Jag har nyligen försökt hjälpa en annan arbetssökande som råkat ut för en psykopatisk tjänsteman inom F-kassan, vilken yttrat under ett telefonsamtal:

- "Jag ska se till att du aldrig någonsin får ett jobb"-. *

Den drabbade personen upprepar ofta: - " Det är helt otroligt." -

En mening som jag själv upprepat vid många tillfällen under de senaste åren.


* I mitt fall fixade en kommunal ek. handläggare detta genom att registrera mig på handläggare för en grupp arbetslösa som stod lååååååångt från arbetsmarknaden, och detta som ett straff för att jag tidigare kopplat in pressen + att hon misslyckades totalt med ett annat djävulsk projekt som hon planerat in.


En annan arbetssökande, som jag har haft kontakt med via nätet, har berättat om sin f.d psykopatiska chef, som ständigt lämnar dåliga referenser, och personen förblir arbetslös.


Själv har jag träffat på några psykopater i arbetslivet, dock av varierande grad, och alla har haft det gemensamt att de burit på olika slags mindervärdighetskomplex, och detta i olika grader.


Men, de absolut allra, allra värsta av den sorten har jag nog fått uppleva bland de kommunala tjänstemän jag träffat på under senare år.

Dessa har lyckats dupera både AF och rättsväsendet.


Den typen av kommunala tjänstemän kan lätt som en plätt göra medborgare hemlösa:

http://arkiv.mitti.se:4711/2009/46/kista/MIKI04A20091110KIV1.pdf



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards