Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

8.000 kr för dataintrång

Av Christina - 19 februari 2010 19:08

  


Bild: Sätt till 2 nollor så kanske vi kan börja prata förlikning AMS!


Polisen gjorde 7 slagningar i en databas på en och samma medborgare som inte var aktuell i något ärende hos polismannen.

Nu har Södertörns Tingsrätt dömt polisen till dagsböter på 8.000 kronor för dataintrång.


Jag beställde ut logglistor från AMS. En mängd okända förmedlare har varit inne i den elektroniska akten, och var och en av dessa flera gånger.


Men, JK bryr sig inte . . .


JK påstår (kopierat från AMS) att AMS själva tagit fram logglistor, och att besökarna tittat i basen därför att jag kontaktat dem.

Varför och Hur skulle jag kontakta helt okända förmedlare?

Om jag kontaktat någon var det isf för att fråga VARFÖR de besökt min personpost i databasen efter det att jag fått ut logglistorna.

Se inlägget om Justitiemord och ologiskt tänkande!


Idag (19 februari) kom det en utbetalningsavi från AMS på 4.000 kr (se bild), för den politiska åsiktsregistrering som stått i AMS persondatabas sedan år 2002 (Spånga-Tensta Af).

Jag hade tidigare meddelat juristen på AMS, att det pågår ett tvistemål inom de allmänna domstolarna om HELA ärendet, då den 13 januari när hon begärde uppgifter om mitt bankkontonummer.

I JK beslutet (en direkt kopiering av motpartens osanna utsagor) hade endast denna punkt tagits upp för skadestånd.

Jag kommer INTE att hämta ut sådana smutsiga blodspengar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina - 28 april 2013 12:42

NU tar jag semester från nätet ett tag. Ha en skön liten vår och försommar! Ut i solen! Vi ses någon gång framöver! / Christina ...

Av Christina - 17 mars 2013 18:04

Länge sedan jag var inne på min blogg nu . . . Har tröttnat även på FB . . . Ska skaffa ett konto på Worldpress, och börja twittra istället, tror jag. Bättre sätt att nå tänkta målgrupper.   Försöker glömma min Af-tid, hur det nu ska gå til...

Av Christina - 30 december 2012 18:46


  JAG ÖNSKAR ALLA LÄSARE OCH FÖLJARE AV BLOGGEN: ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2013 ÖNSKAR JAG ER ALLA! För närvarande skriver jag dock mest på Facebook (så länge det är gratis). https://www.facebook.com/#!/Piraten10   Min ...

Av Christina - 12 december 2012 15:35

EU består av 27 st medlemsstater. En av dessa stater är Sverige. Sverige består av 290 st delstater (självstyrande kommuner), och vissa av dessa 290 st delstater består i sin tur av del-delstater (stadsdelar). Delstaterna och del-delstaterna i Sv...

Av Christina - 4 december 2012 13:27

En FB-vän berättade nyligen om en fest för sin mor som fyllde 60 år. Det fick mig att tänka på när jag fyllde 50 resp. 60 år . . .   Samma månad jag fyllde 50 så drabbades jag av 2 tandinfektioner i UK. Jag fick penicillin av min tandläkare ...

Ovido - Quiz & Flashcards