Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Christina - 19 februari 2010 19:08

  


Bild: Sätt till 2 nollor så kanske vi kan börja prata förlikning AMS!


Polisen gjorde 7 slagningar i en databas på en och samma medborgare som inte var aktuell i något ärende hos polismannen.

Nu har Södertörns Tingsrätt dömt polisen till dagsböter på 8.000 kronor för dataintrång.


Jag beställde ut logglistor från AMS. En mängd okända förmedlare har varit inne i den elektroniska akten, och var och en av dessa flera gånger.


Men, JK bryr sig inte . . .


JK påstår (kopierat från AMS) att AMS själva tagit fram logglistor, och att besökarna tittat i basen därför att jag kontaktat dem.

Varför och Hur skulle jag kontakta helt okända förmedlare?

Om jag kontaktat någon var det isf för att fråga VARFÖR de besökt min personpost i databasen efter det att jag fått ut logglistorna.

Se inlägget om Justitiemord och ologiskt tänkande!


Idag (19 februari) kom det en utbetalningsavi från AMS på 4.000 kr (se bild), för den politiska åsiktsregistrering som stått i AMS persondatabas sedan år 2002 (Spånga-Tensta Af).

Jag hade tidigare meddelat juristen på AMS, att det pågår ett tvistemål inom de allmänna domstolarna om HELA ärendet, då den 13 januari när hon begärde uppgifter om mitt bankkontonummer.

I JK beslutet (en direkt kopiering av motpartens osanna utsagor) hade endast denna punkt tagits upp för skadestånd.

Jag kommer INTE att hämta ut sådana smutsiga blodspengar.

Av Christina - 19 februari 2010 13:02

EXISTENSMINIMUM år 2010 =

PERSONLIGA KOSTNADER PER MÅNAD: 2.800 KR

öVRIGA FASTA BUNDNA UTGIFTER : 880 KR

BOSTAD + EL:    X.XXX KR

LOKALA RESOR :   XXX KR

A-KASSE-AVGIFT:   XX KR

ANNAT: ?  KR


Obeskattade medel. Ej pensionsgrundande.


Elen knäcker kommunerna http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=3439680


Utförsäkrade från f-kassan får aktivitetsstöd direkt (SFS 1996:1100).

Det får INTE utförsäkrade från a-kassan.

http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=3426165


Juridikstuderande, på existensminimum, avanmäld hos Af:

JO: http://www.sr.se/ostergotland/nyheter/artikel.asp?artikel=3439986

Av Christina - 19 februari 2010 11:20

Folkmängen i hela Sverige är lika liten eller lika stor som folkmängden i stor-London.

"Makten" i Sverige sitter inom ett par km:s radie rent geografiskt (runt Gamla stan).

Den ene är gift med den andre, och lediga tjänster besätts inom en inre och mindre krets.

Ena gången jobbar någon jurist på ett departement, och andra gången t.ex. hos JO eller inom någon domstol.

Rika jurist-släkter och andra politiska släkter utvecklas.

Självklart utvecklas korruption i en sådan miljö.

Konstigt vore det väl annars.

Ena gången är en jurist lagstiftare och andra gången en lagtolkare.

Hur ofta uppstår då inte JÄV?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Pejorativa_politiska_termer


2010-03-06 Ang. partidonationer:

http://www.expressen.se/ledare/1.1907621/sverige-ar-en-bananrepublik

Skapa flashcards